צעירה בת 30 מרוסיה, אמא לשניים, פנתה לקבל עזרה רפואית לאחר שסבלה מכאבי בטן ממושכים. לאחר בדיקות והתייעצויות, החליטו הרופאים להכניס את הצעירה לניתוח ולבדוק את השחלות שלה, לא לפני שמצאו דבר מדהים - ציסטה ענקית המורכבת ממאות שערות. המנתחים שניתחו את הצעירה טענו שחלק מהשערות הסבוכות שהוצאו מהשחלות של הצעירה הגיעו לאורך של כ-13 סנטימטרים וגדלו בתוכה מאז שנולדה.

הרופאה הראשית במרכז ללידה "קולומנה", טטיאנה שברק, אמרה: "ציסטות הן גידול לא סרטני בשחלה. מדובר בכמוסות עם קירות עבים למדי המורכבים מריר מעורבב ברקמות אנושיות שונות. בתוך הציסטה אנו מוצאים את השכבה העליונה של עורנו, שומנים, שיער, עצמות ואפילו שיניים".

הגוש השיער שהוסר משחלותיה של הצעירה(צילום: צילום מסך יוטיוב)
הגוש השיער שהוסר משחלותיה של הצעירה(צילום: צילום מסך יוטיוב)

הציסטות – שבמקרה הזה מורכבות בעיקר משיער – הוסרו בהצלחה על ידי לפרוסקופיה, שיטת ניתוח מודרנית ולא פולשנית בכדי שמערכת הרבייה של האישה לא תפגע. כל אחת מהציסטות שקלה לפחות 100 גרם והפכה ל"זנבות שיער" בכל אחת מהשחלות שלה.

"ציסטות יכולות לגדול החל מהילדות, ולצערי אף אחד לא יכול לחזות מתי הן פתאום מתחילות לצמוח. זה יכול לקרות בגיל 15, 30 או אפילו 70", מסרה הרופאה. "למרות המראה המרשים ומלא השיער של הציסטות, הן גדלו באופן סימטרי בשחלות של המטופלת שלנו והיו קלות למדי במשקל ממה שנראה בדרך כלל".