בקבוצת איים טרופיים ופסטורליים בשם פרננדו דה נורונה בברזיל, מצאו שיטה מיוחדת להתגבר על נגיף הקורונה. מתחילת מגפת הקורונה, היה ברור כי הדבר הראשון שנסגר עבורנו הוא אתרי הנופש. היום (שלישי), נפתח אי שידוע בחופיו הבתוליים, אך כדי להיכנס אליו הוצב תנאי משונה – על התיירים להוכיח כי כבר חלו בנגיף הקורונה.

האי הקסום והמיוחד הזה נבחר השנה לחוף הים הטוב ביותר בעולם על פי Trip Advisor's Traveler's Choice והוא מונה כ-3,100 תושבי קבע בלבד. פרננדו דה נורונה אומנם נשמע כמו פיסת גן עדן אך זה לא תמיד היה כך. בין המאה ה-18 למאה ה-20, שימש האי כבית כלא לכמה מהפושעים המסוכנים ביותר בברזיל. הכלא נסגר בשנת 1957 אך כמה אסירים לשעבר מעולם לא עזבו את המקום, דבר שהפך את האי לבית עבור משפחות האסירים לדורותיהם. כיום, המבקרים עדיין יכולים לראות כמה משרידי הכלא שכוסו בצמחייה.

האי פרננדו דה נורונה

קבוצת האיים הייתה סגורה מחודש מרץ עד הקורונה, ב-31 ביולי, הוא נפתח מחדש עבור תושבים ותיירים בעלי נכסים על האי. היום, על פי פוסט באתר הממשל של פרננדו דה נרונה, האי נפתח רק לתיירים שכבר חלו בקורונה ונרפאו מהמחלה. האתר מצהיר כי המבקרים יצטרכו להוכיח כי חלו על ידי בדיקת קורונה, PCR, חיובית. הבדיקה הינה מולקולרית ותפקידה להראות האם הנגיף היה פעיל בגוף הנשא. את הבדיקות יצטרכו להציג כ-20 ימים לפני הגעתם מהסיבה הפשוטה שמי שנמצא חיובי לנגיף אמור להחלים לאחר 20 הימים האלו.

בנוסף, יצטרכו התיירים לעבור בדיקת נוגדנים הבודקת האם המערכת החיסונית של הנשא יצרה נוגדנים ספציפיים לנגיף. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, CDC, קובע כי "יכולים לקחת מספר ימים או שבועות עד שהנוגדנים מתפתחים בגוף והם יכולים להישאר בדם מספר שבועות או יותר לאחר ההחלמה". לדברי ד"ר אשיש ג'ה, מנהל מכון הבריאות הגלובלי של הרווארד שדבריו פורסמו באתר INSIDER, הנוגדנים עשויים להגן מפני הדבקה חוזרת רק לפרק זמן קצר.