מתחילת מגפת הקורונה, בכל העולם העבירו את הפגישות, הלימודים ואפילו האימונים לאפליקציית הזום. אמנם היו מקרים של האקרים ופולשים שהפריעו לשיעורים להתקיים על ידי גישה וירטואלית, אך התלמידים באקוודור לא תארו לעצמם מה יקרה במהלך השיעור לנגד עיניהם. תלמידה צעירה, ששמה במהלך שיעור הזום זוהה כ- Mojo, הייתה קורבן לפריצה לביתה בעיר אמבטו שבאקוודור. תוך כדי השיעור, ארבעה גברים פרצו אל ביתה ונלכדו במצלמת המחשב מבלי ידעתם.

התיעוד הלא ייאמן של הפריצה במהלך השיעור

צילומי הווידאו מתחילים בכך שהילדה מפנה את גבה למצלמה בעוד המורה דיבר עם שאר התלמידים. רגע לאחר מכן, הגיח אל החדר גבר רעול פנים שגרם לתלמידה המבוהלת לזנק מהכיסא, כשהוא מסמן לה עם האצבע להיות בשקט. חברי הכיתה, שראו את המתרחש על מסך המחשב שלהם, קטעו את המורה והפנו את תשומת ליבו. אחד התלמידים התקשר במהירות למשטרה ודיווח על הפריצה לביתה של חברתו לכיתה. הפורץ תועד גונב גם את המחשב עצמו וברגע הזה המצלמה הפסיקה לצלם.

המשטרה נענתה מיד לקריאה והגיעה אל ביתה של התלמידה כדי לעצור את ארבעת הגברים. "הגנבים ברחו מהזירה ונתפסו בזכות איתור המיקום של הפלאפונים שגנבו", כך נאמר על ידי משטרת אקוודור. החשודים אותרו כשברשותם כספת, כמעט 4,000 דולר במוזמן, שני אקדחים, סכין, שני פלאפונים, מחשב נייד וקונסולת משחקים.

הסרטון הוויראלי תפס תאוצה והגיע לידה של מריה פאולה רומו, שרת הפנים של אקוודור שפרסמה על כך בטוויטר: "משטרת אקוודור תפסה מידי את האחראים לפריצה באמבטו. האירוע הוקלט בווידאו בזמן שהתלמידה הייתה בשיעור ברשת".

הציוץ בטוויטר של שרת בפנים מריה פאולה רומו