אגדה אורבנית בבלגיה מספרת כי מתחת לפסל בעיר ורביירס, ישנו חפץ עתיק שהיה שייך לראש העיר הראשון שלה, פייר דיוויד. לאחרונה, התבצעו עבודות שיפוץ בפסל והמציאות הדהימה את התושבים – ליבו של ראש העיר נקבר מתחת לפסל. 

קופסא קטנה ממתכת, מלאה אתנול ואבץ ובתוכה ליבו של דיוויד נמצאה קבורה מתחת לפסל. הממצא המדהים אומנם היה מוזכר במסמכים אזרחיים של העירייה אך עד שנמצא "אף אחד לא באמת האמין בכך, האגדה עלתה על כל מציאות", אמר חבר מועצת בעיר, מקסים דג'י לסוכנות הידיעות רויטרס. הוא הוסיף כי הקופסא נמצאה בחלק העליון, בסמוך לחזהו של פייר דיוויד בדמות הפסל.

ליבו של ראש העיר נמצא קבור מתחת לפסל (צילום: רויטרס)

כעת הועברה הקופסא, ובתוכה ליבו של ראש העיר לשעבר, אל המוזיאון לאומנות שבעיר והיא מתוכננת לחזור אל הפסל בתום השיפוץ. דיוויד מת כאשר נפל מבניין, בשנת 1839 כשהוא בן 68 ואילו המזרקה נחנכה רק בשנת 1883.

רשויות העיר שבנו את הפסל לזכרו, ובהסכמת משפחתו, ביקשו מכירורגים להוציא מדיוויד את ליבו על מנת שיוכל להיכלל באנדרטה. על הקופסא נמצאה החריטה: "ליבו של פייר דיוויד הונח בחגיגיות באנדרטה ב-25 ביוני 1883". 

השיפוצים בפסל בבלגיה (צילום: רויטרס)
השיפוצים בפסל בבלגיה (צילום: רויטרס)

פייר דיוויד היה ראש העיר הראשון של העיר בין השנים 1800-1808, כאשר בלגיה עדיין הייתה בשליטה צרפתית. כהונתו השנייה הייתה בשנת 1830, השנה בה בלגיה הפכה למדינה עצמאית. דיוויד זכור במיוחד כיוון שהקים את תחנת מכבי האש הראשונה בעיר, דבר שהיה חדשני באותה התקופה. באותם הזמנים, במלחמה מול צרפת, העיר ורביירס נפגע קשות ופייר דיוויד לקח על עצמו את המשימה להשיב את הסדר לעיר.