חבורת צעירים הטיסו, ביום שישי האחרון, מצנח רחיפה מחובר למיטה והוכיחו כי אפשר לעוף בשמיים בעיינים עצומות. צנחן הרחיפה המקצועי, חסן קוואל בן ה-28 מטורקיה, ידוע בפעלולים שהוא נוהג לעשות בשמיים והפעם – הוא עשה זאת מתוך שינה.

פעלול המיטה בשמיים של חסן קוואל (צילום: רויטרס)

עבור הפעלול החדש, קוואל התאים את המצנח שלו לצורת המיטה ואפילו סידר לעצמו שידה, מנורה, כיסוי עיניים ושמיכה לכבוד הרגע המיוחד. חבריו של קוואל עזרו לו בבניית המצנח והתנופה שהיה צריך כדי להמריא. הם עלו יחד על גבעה של כ-800 מטר באלניה, שבמחוז אנטליה לחופי הים התיכון, ודחפו את המתקן המרשים שבנו לשמיים. 

בניגוד לאנשים שצונחים כדי לראות את הנוף, קוואל העדיף לעצום עיניים ולנסות לנמנם. אחרי מספר דקות בשמיים, הוא התעורר בזכות השעון המעורר שהביא לטיסה. הוא התרשם מהנוף לעוד מספר דקות, ולבסוף נחת על החול בחוף קליאופטרה שבאנטליה.

הפעלול המדהים מומן על ידי קרן מקומית בטורקיה לקידום התיירות. "אני מאוד שמח לתרום לתיירות. אני רוצה להראות לאנשים שמצנחי רחיפה הם אינם ספורט מסוכן. האנשים הם שהופכים את החוויה למסוכנת כאשר הם טסים עם אנשים חסרי ניסיון וחסרי הכשרה", אמר נציג הקרן לסוכנות הידיעות רויטרס.

פעלול הספה בשמיים של חסן קוואל (צילום: רויטרס)

זוהי אינה הפעם הראשונה בה קוואל עשה פעלול בסגנון. ביולי האחרון הוא חיבר ספה וטלוויזיה אל מצנח הרחיפה שלו כדי לשחזר אווירה של סלון בשמי אולודניז שבדרום מערב טורקיה. לפני כן הוא עלה עם אחד מחבריו ויחד הם שיחקו שש-בש בשמיים.