צניחה חופשית בשמי בריטניה של מדריך מקצועי וחובבת צניחה, בשנות ה-40 לחייה, כמעט הסתיימה בטרגדיה נוראית, אחרי שציוד הצניחה שלהם הסתבך בגלגלי הנחיתה של המטוס. הרגע המבהיל תועד על ידי מצלמת החזה של מדריך הצניחה בסרטון של כ-8 דקות מפחידות בהן בילו באוויר עד שנחתו על הקרקע. 

רגעים מתוך הצניחה שהשתבשה (צילום: מתוך יוטיוב)

הצניחה הייתה אמורה להתבצע ממטוס חד מנועי שטס בגובה של אלפי מטרים מעל פני הקרקע. הסרטון, שהועלה לרשת אתמול (שבת), מראה את הרגע המסוכן שכמעט וסיים את חייהם כשהם צמודים זה לזו. בתחילה, אפשר לראות את הצנחן מדבר עם הטייס ואפילו נותן לו "כיף" של עידוד לפני הצניחה. לאחר מכן, השניים קופצים מהמטוס – ומשם העניינים הסתבכו. 

שניות ספורות לאחר שהשניים קפצו מהמטוס, התברר כי הציוד שלהם הסתבך עם גלגלי הנחיתה של המטוס. כיוון שחייהם תלויים בציוד הנחיתה, השניים נשארו תלויים באוויר כשהם נתלו על גלגלי המטוס בעזרת רצועת הבטיחות של המצנח. המדריך הצליח ברגע המסוכן לכוון את המצלמה על פיסת מתכת בולטת במטוס על מנת לתעד את מהלך האירוע. 

במשך 8 דקות ארוכות, השניים נתלו באוויר והיה ניתן לראות במהלכן את האימה על הפנים של האישה, כשהם משתלשלים בחוסר אונים מפתח המטוס שבאוויר. המדריך לעומת זאת, נשאר רגוע להפליא לאורך כל המקרה והוא אפילו דאג לצלם מספר תמונות סלפי באירוע, תוך כדי שהוא מוציא לשון, על אף שלכאורה נמצא במצב של בין חיים למוות.

כעבור מספר דקות, המדריך הצליח להשתמש בציוד שברשותו על מנת לחלץ את ציוד הנחיתה מגלגלי המטוס וכך השניים נפלו חזרה לכיוון האדמה. הם נפלו מטה במהירות עד שנפתח המצנח ולאחר מכן, הם שטו באוויר בביטחון ובסרטון אפשר לשמוע את המדריך אומר: "תודה לאל, זה לא יאמן!". כך הגיעו הצנחנים אל הקרקע כשהמצנח פתוח והם סוף כל סוף, יכלו לנשום לרווחה.