אחרי שנה של כאבי גרון וקשיי נשימה מתמשכים, מקור הסבל התגלה על ידי הרופאים בבית החולים בסין שמצאו עלוקה ענקית שחיה בתוך הגרון של ילד בן חמש. העלוקה התגלתה לאחר שמשפחתו של הילד לקחה אותו לייעוץ רפואי בבית החולים של מחוז שואינג'אינג שבדרום מערב סין. הרופאים סבורים כי העלוקה חדרה לגרונו של הצעיר, שיאו טאו, אחרי ששתה מים מזוהמים. 

ניתוח ההסרה של העלוקה מגרונו של ילד מסין

בשנה האחרונה טאו התקשה לנשום וסבל מכאבי גרון בלתי פוסקים, כך על פי כלי התקשורת המקומיים בסין. לאורך כל הזמן הוא קיבל טיפולים שונים שכללו מגוון רחב של תרופות אשר אף לא אחת מהן הצליחה לרפא את מצבו. בשלב מסוים, בן החמש הגיע עם הוריו לבדיקה בבית החולים, שם התגלה כי עלוקה גדולה במיוחד חיה בתוך קנה הנשימה של הילד

הרופא שלף את העלוקה מגרונו של ילד בסין (צילום: shuangjiang county people's hospital)
הרופא שלף את העלוקה מגרונו של ילד בסין (צילום: shuangjiang county people's hospital)

ביום שישי שעבר בוצע הניתוח להסרת הטפיל שתועד על ידי אנשי הצוות הרפואי בבית החולים המקומי. בסרטון של הניתוח אפשר לראות את הרופא, שהכניס מלקחיים ארוכות לגרונו של הילד, שולף את העלוקה החומה המתפתלת. "אנו בטוחים שבעיות הנשימה של הילד נגרמו בעקבות העלוקה", אמר הרופא המנתח שהוסיף כי הוא סבור שהטפיל נכנס לגרונו אחרי ששתה מים לא נקיים. בנוסף, בכלי התקשורת בסין הזהירו את המשפחות המתגוררות בכפרים מפני מקרים כאלה וציינו כי יש לחנך את הילדים לשים לב ולהיות מודעים לסכנות שכרוכות בצריכת מים מזוהמים.