לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב, שייערכו מחר (שלישי), שכונה אחת בעיר אוקלנד שבקליפורניה, ארה"ב, החליטה לגוון את הבחירות לראשות הוועד המקומי ולהריץ לבחירות הקרובות בשכונה – את חיות המחמד של התושבים. כל תושב היה יכול להציע את בעל החיים שלו לתפקיד, וכך, בעזרת סלוגנים, מצע בחירות ותמיכת המשפחה, כל אחת מחיות המחמד יכלה לנסות ולזכות בתואר הנחשק.

בחירות בארה"ב - מי יבחר לראשות הוועד? (צילום: רויטרס)

הבחירות לראשות הוועד, בשכונת "רחוב 55" באוקלנד, התחילו כאשר אחד התושבים הכריז על החתול שלו, בשם וולי, וקבע כי הוא ימלא את התפקיד ללא כל התנגדות. אך לאחר שהוכרז על וולי החתול, התושבים קפצו על ההזדמנות והחלו לנסות להגיש את מועמדותם של חיות המחמד שלהם. "החלטנו שהחתולה שלנו, בטי, יכולה להתאים לתפקיד וחשבנו שאולי יש צורך בשינוי בשכונה, אז החלטנו לללכת על זה", אמרה קריסטין ראסל, בת ה-49, שתלתה שלט קמפיין בחצר ביתה ובו כתוב: "תשנו את המיאווו". 

למרי אואן, בת ה-57, יש כלבה בשם מייסי, שמתמודדת גם היא לבחירות הקרובות עם הסיסמא: "היא נובחת כשזה חשוב באמת". לדבריה של אואן, הבחירות הן קלילות ומהנות, במיוחד בתקופת הקורונה, והן גם הזדמנות טובה לגרום לילדינו לקחת חלק ולהיות מעורבים בקהילה. "בעזרת הבחירות, אנו מלמדים את ילדינו על דמוקרטיה, הוגנות, שוויון וצדק. כל הילדים בשכונה יכנסו לקלפי ויוכלו להציע, לדון בבחירותיהם ובכך ללמוד על שיטת הבחירות במדינה", אמרה אואון ולבסוף סיכמה: "לגבי מימי? היא מרחיקה סנאים והיא תגרום לכל שאר המתמודדים לעמוד בתור".

הכלבה מייסי רצה לראשות הוועד  (צילום: רויטרס)
הכלבה מייסי רצה לראשות הוועד (צילום: רויטרס)

בנוסף לחיות שכבר צוינו, גם כלבת פיטבול בת 6 מתמודדת לתפקיד עם הסיסמא: "שמרו על אוקלנד נובחת – האוו". בעליה של הפיטבול, רייצ'ל קדנר, בת ה-43, אמרה: "אנשים באמת לוקחים חלק בבחירות ומבינים כמה זה כיף. זו פשוט עוד דרך ליהנות מהשכונה שלנו". ההצבעה לבחירות לראשות הוועד בשכונה יערכו כמו הבחירות בקליפורניה, בהן נערכת הצבעה מדורגת והבוחרים מדרגים את המועמדים המועדפים עליהם.