סיפור לא ייאמן מציג עד כמה המרחק בין אדם עשיר לאדם עני הוא קצר יותר משנדמה, והחיים יכולים להתהפך ברגע אחד. זהו מקרה של גבר בן 55 ממרכז הארץ שהיה לו הכל וחי כמו באלפיון העליון – נכסים רבים, טיסות באופן קבוע ובעל חברה מצליחה. אך בדיוק כשהוא היה בטוח שדבר לא יכול להשתבש, הוא חווה עוקץ ענק בשווי מאות מיליוני שקלים שהותיר אותו חסר רכוש או כל רצון לחיות. 

סיפור ההתרסקות הכואבת של הגבר התחיל כאשר הוא הפך ליזם בנייה מצליח ועבד על פרויקט חדש. כחלק מהפרויקט, הוא מינה את חברו הטוב לנהל את תהליך הבנייה ולשם כך, הוא נתן לו כרטיס אשראי פתוח וסמך עליו בעיניים עצומות. אך על עקיצה כזו הוא לא חלם גם בסיוטים הכי גדולים שלו – הפרויקט נפל בזמן הבנייה, חובות של מאות מיליוני שקלים עבור ספקים שונים נערמו על השולחן וכל רכושו נלקח ממנו.

בלית ברירה, הגבר הבין שהוא חייב להציל את עצמו מהמצב שאליו נקלע והחליט לפנות אל השוק האפור. "איימו עליי, שלחו לי שליחים שיאיימו עליי", הוא סיפר לעורך דינו צביקה הופמן, והוסיף: "זה מאוד מפחיד להיות פושט רגל, אני לא מאחל זאת לאף אחד. בשנייה הפכתי מאדם שלא חסר לו כלום, שמסתובב עם דרכון בארנק כי אולי בערב יתחשק לו לקפוץ ללונדון והחליף מכוניות יוקרה כמו גרביים, לחיה נרדפת, פצועה וחבולה". 

הוא סיפר כי תהליך ההידרדרות הכלכלית שלו השפיע עליו ועל כל משפחתו בצורה קשה. הוא העיד כי הבריאות שלו ושל בנו נפגעה והוא התקשה מאוד להתמודד מול מבול התביעות שהוגשו נגדו. "זה נורא ואיום. אין לך יום ואין לך לילה. לא ישנתי בלילות והתחלתי לקחת כדורים", הוא סיפר לעורכי דינו. הוא אף טען כי הוא פחד להתאבד, אך הוא ידע שהוא לא רוצה לחיות יותר. על מנת לשקם את עצמו, תחילה הגבר פנה אל עורך דין שניסה לעזור כמיטב יכולתו, אך הוא עדיין לא הצליח לעמוד בגובה ההחזר החודשי שנקבע ונקלע שוב למשבר. כאשר הוא פנה אל משרד עורכי הדין של הופמן ורוז הם החליטו להפוך את סיפור ההונאה של הגבר לפרויקט שיקום ולקחו את התיק בשתי ידיים. 

לאחרונה, עורכי הדין הופמן ורוז הצליחו לסדר צו תשלומים חודשי אשר תואם את יכולותיו של הגבר. רישיון הנהיגה שלו הוחזר אליו והוא אפילו יצליח לפתוח מחדש חשבון בנק. בימים אלו, הגבר חי בצורה צנועה ומתקיים מדמי אבטלה, בשל נגיף הקורונה, אך הוא סיפר: "אני חי היום מהיד לפה, אך אני מאושר". לבסוף הוא סיכם: "מי שלא עבר פשיטת רגל לא יכול להבין כמה זה מפחיד ומשפיל. המשפחה מתפרקת, אתה מאבד את הכבוד שלך, חי בפחד ולא מוצא סיבה לחיות. זהו ללא ספק שיעור בצניעות". 

עורך דינו של הגבר, צביקה הופמן, סיפר כי המשרד מייצג גם את בנו שחלה והתגלה אצלו גידול אך נמצא היום בשלבי החלמה. בנוסף, הוא סיפר כי בעקבות כניסה של חוק חדש לתוקף, המדינה עברה מגישה של ענישה לגישה שיקומית, מתוך כוונה שאנשים שנקלעו לחובות יוכלו לשוב למסלולם. על מנת להדגיש את שינויי הגישה, שונו גם הביטויים, לדוגמא, אין יותר להגיד "חקירה" אלא "בירור". עורך הדין הופמן ציין לבסוף: "צריך לזכור שהחיים לא נגמרים עם פשיטת רגל ותמיד אפשר לצאת מהבור, לא חשוב מה העומק שלו". 

עורכי הדין צביקה הופמן וערן רוז (צילום: יחצ)
עורכי הדין צביקה הופמן וערן רוז (צילום: יחצ)