אתמול (ראשון), התפרץ הר געש עצום במחוז נוסא טנגגארה שבמזרח אינדונזיה, והשפריץ מתוכו לבה חמה וגז רעיל שהתפשטו בכל הסביבה. בכפר שסמוך להר הגעש חיים כ-2,700 תושבים שנאלצו להותיר מאחוריהם את בתיהם וכל רכושם על מנת שיוכלו להציל את עצמם, ונכון לזמן כתיבת שורות אלו, הם מחפשים מקלט ברחבי המדינה. צפו בהתפרצות הר הגעש באינדונזיה:

התפרצות הר הגעש באינדונזיה (צילום: רויטרס)

סוכנות שמטרתה להפחית את הנזק שנגרם כתוצאה מההתפרצות, אמרה כי ניתן לראות אפר ועשן גם ממרחק של ארבעה קילומטרים מהר הגעש עצמו. רדיטיה ג'אטי, דובר הסוכנות, אמר לרויטרס שההתפרצות של הר הגעש הייתה מהירה ועד מהרה היא הצליחה להבהיל את התושבים באזור. עד הראייה, מוחמד אילהאם בן ה-17, סיפר כי מרבית התושבים ברחו מהכפר, אך הם מחפשים מקלט וזקוקים לתמיכה כלכלית על מנת להתפנות מהאזור. 

המרכז הוולקני הסביר כי הר הגעש, שהתפרץ אתמול, עלול להמשיך לפלוט במהלך השבוע הקרוב: "עשן חמים, זרם לבה, מפולת אבנים וגז רעיל". עקב האיום, המרכז העלה את רמת הסכנה ודירג אותה בדרגת כוננות ארבע . הר געש זה הוא אחד מ-130 הרי הגעש הפעילים במדינה, אך רק הוא ועוד שניים נוספים הם היחידים שדורגו בדרגת כוננות ארבע. שני הרי הגעש המסוכנים הנוספים במדינה הם הר הגעש סינאבונג שהתפרץ בתחילת החודש שעבר וירה הדף וולקני כ-600 מטרים באוויר.