פיצוץ בשידור חי: על רקע המשבר הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, עלה היום (שלישי) לשידור ברדיו 103FM חבר הכנסת שלמה קרעי (ליכוד). מהר מאוד עברה השיחה בינו לבין המגיש בן כספית לעימות של ממש. האזינו לראיון הסוער:


ינון: אתה כותב לא משנה מי המועמד שמנדלבליט יציע לכהן כפרקליט המדינה, על גוש הימין בממשלה להצביע נגד שוב ושוב הצבעה אוטומטית נגד. אסור למנות פרקליט מדינה שנבחר על ידי או בשירות ניסנקורן ומנדלבליט ויש לנו רוב בממשלה הפריטטית הזאת.
"ודאי, כל בר דעת מבין שהוועדה הורתה בחטא ולידתה בחטא, כל המטרה שלה היא רק להמשיך ולהגן, את הקליקה הזאת שמגנה אחד על השני ולכן, מה שיוצא מדבר כזה זה בטח לא טוב לעם ישראל. אגב, לטעמי, כל העניין של איסמן הוא בסך הכול פלסבו, זה לא האמיתי שלהם. הם יורים את פצצת הדמה כדי לחטוף את כל המתקפות ובהמשך יביאו את מומי או את מי שהם רוצים שיהיה".

בן: חבורה של אנשים שקשרו קשר להשמיד את המדינה היהודית?
"אני מאמין שכולם אנשים ציונים ואוהבי המדינה, יש לנו רק מחלוקת בדרך".

בן: הדרך שאתה מאמין זה שאוחנה יהיה שר המשפטים וריקלין יהיה התובע הכללי.
"בטח שלא לשים כיו"ר ועדת האיתור אדם שחושב על הפרקליטות שיש בה שיטה שסוחטים אותו, שתופסים אותו בגרון, שהפרקליט שהוא הולך למנות כנראה יסגור לו את התיק".

בן: על איזה תיק אתה מדבר?
"התיק של מנדלבליט בעצמו עדיין ממתין לבירור דין".

בן: למנדלבליט אין שום תיק, אתה שקרן.
"שלחתי שאילתא רשמית לשר לבט"פ והתשובה שקיבלתי שהתיק שלו עדיין פתוח במשטרה".

בן: זה עבר את כל הערכאות, הגיע לבג"ץ ושופטי בג"ץ אמרו את דברם, הוא נוקה לחלוטין ואתה ממשיך להכפיש. אני רק מקווה שההיסטוריה של מדינת ישראל מתישהו תשים אותך במקום היאה לך, שזה מקום של פושעים שרוצים להרוס את המערכת, העיקר להציל את משפחת נתניהו, מה עוד תעשה בשביל זה?
"כדאי שתקרא טוב טוב את הדברים של שופטי בג"ץ, כתבו שעל פניו נראה שהתיק שלו נסגר מחוסר אשמה, נראה ככה הם אל ידעו ששיקרו אותם והסתירו מהם מידע".

בן: הם ידעו הכול. אתה ממשיך להפיץ את הפייק להרוס את המערכת, מדבר על אדם שהיה אלוף בצה"ל
"מה זה קשור?"

בן: יותר דתי וימני ממך, צריך להראות את המניע של אנשים להתנקש בראש הממשלה; ינון: ביבי היה מפקד צוות ביחידה, מה הקשר?
"אתה לא שמעת את מנדלבליט בעצמו אומר תפסו אותי בגרון? כי מנדלבליט ממנה את הפרקליט הזה".

בן: יש פה חבורה שהחליטה להשמיד את מערכת שלטון החוק כדי להציל את בנימין נתניהו. 
"יש פה חבורה שהדמוקרטיה במדינת ישראל חשובה לה".

בן: ברור זה אתה.
"רוצה להגן על הדמוקרטיה הישראלית".

בן: ברור, זה אתה.
"כשאתה רואה את בג"ץ, שהפך עצמו לנבחרי העל של הציבור, שאתה רואה את כחול לבן משתפים פעולה עם הבושה הזאת, ומקימים להם חוק עכשיו".

בן: האם אתה מסוגל להגיד שנתניהו מפר את ההסכם הקואליציוני מהרגע הראשון, דקה אחרי שהתחייב להעביר תקציב דו-שנתי הוא התכחש לזה, העיקר כדי לא לעשות רוטציה.
"ממש לא, מהרגע הראשון פיטרו את דן אלדד, ממלא מקום פרקליט המדינה בניגוד להסכם, הצביעו בעד חוקים בניגוד לעמדת הממשלה".

בן: אחרי שהצבעתם בעד ועדת חקירה לשופטים. ההפרה המהותית היחידה של ההסכם כולו. הרי מה היה הדיל בין גנץ לנתניהו? דיל אחד - אני נותן לך שלטון ואתה נותן לי רוטציה. האיש הזה שלמה קרעי הוא מתנקש שכיר במערכת שלטון החוק.
"אני מציע לך לכבד יותר את הריאיון בינינו".

בן: אני לא מכבד אותך אישית.
"חבל, אני מציע שתסתום את הפה ותיתן לי להמשיך לנהל דיאלוג עם ינון מגל, כי זה מיותר לדבר עם אחד כמוך שכולך פייק וכולך שקרים שחסמת אותי בטוויטר, כשהצגתי בפנייך את השקרים שכתבת בספר על נתניהו".

בן: שיתבע אותי, הגעתי למסקנה שהוא מתנקש שכיר, אני נותן לך להמשיך, תגידו מנדלבליט שטן ותעלה את הציוצים של יאיר נתניהו ותחגגו; ינון: שלום ח"כ קרעי, מה שלומך?
"תענוג כרגיל".

ינון: מי יהיה פרקליט המדינה?
"אני אומר שפרקליט המדינה צריך להתמנות בסופו של דבר בהתאם ובהסכמה בין שני הגושים כמו שסוכם בהסכם. הרי בממשלה הזאת אפשר להביא את מי שרוצים ובג"ץ יכול לאלץ אותם לקבוע ישיבת ממשלה, ולדון בנושא פרלקיט המדינה אבל אנחנו עדיין במדינה דמוקרטית ואף אחד לא יכול להרים את האצבעות של שרי הממשלה בעד משהו שהם חושבים שהוא שגוי ולא נכון".

ינון: איך ימונה?
"ימונה כאשר תקום ועדת איתור רצינית ואמיתית ולא כזב שיושב בראשה אדם שזקוק לאותו פרקליט שהוא עומד למנות".

ינון: ועדה חדשה?
"אני חושב שזה מה שצריך לעשות".

ינון: איך? שר המשפטים ניסנקורן.
"זה לא יקרה בינתיים ובינתיים מנדלבליט ימשיך להיות גם היועמ"ש וגם הפרקליט וגם נבחר על שקובע לכל שרי הממשלה מה בדיוק הם יכולים לעשות ומה לא. אנחנו נעבור את המשבר הזה זה גל שחולף על פנינו, עוד שלושה-ארבעה חודשים בחירות".

ינון: הולכים לבחירות?
"אני חושב שהולכים לבחירות, אבל לא כל כך מהר. אני חושב שעם כל הרעש והצלולים של כחול בלן הם יתקפלו וימשכו את הממשלה לעוד כמה חודשים ונצא כנראה רק במרץ".

ינון: לא יצביעו מחר בעד?
"הם יציעו מחר בעד אבל הכנסת לא תפוזר כי זה רק קריאה טרומית, הם מתאבדים באופן כזה של תמות נפשי עם פלישתים. הם רואים שהם מרוסקים לגמרי ומנסים לקחת את הממשלה לאבדון יחד עם מדינת ישראל במשבר הקורונה, להערכתי ברגע האחרון הם יתקפלו וירצו להמשיך עוד כמה חודשים בתפקידי השרים שלהם".

ינון: בן רוצה להיפרד?; בן: בדמעות כן, איש שקרן, אף מילה לא נכונה, אין למנדלבליט שום תיק וצריך להבהיר את זה. הוויכוח היחיד זה באיזה אמתלה נסגר התיק; ינון: למה אתה מדבר אליו ככה? הוא חבר כנסת, הוא דוקטור. על מה ההתפוצצות?; בן: הוא אפילו לא עשב שוטה; ינון: מהאחרונים שמסכימים לדבר איתנו מהליכוד; בן: שטייניץ וישראל כץ עולים פה, זה שהוא מהאחרונים זה סבבה אבל זה לא אומר שאני לא אתייחס אליו כפי שהוא, שזה שכיר חרב בשליחותה של משפחת פשע; ינון: משפחת פשע? נאשם זה לא פשע.
"יש לך מקום של כבוד בכנופיית ליברמן יחד עם אלי אבידר וכל הח"כים שמנבלים את הפה ומדברים בצורה לא מכובדת".

בן: למה השארתם אותו על הקו? מצוין, כמה זה בגימטרייה? תמצא ותעביר לי.
"יש גימטרייה מצוינת".

בן: יום אחד אתה תעמוד מול המראה ותגיד למה עשיתי את כל זה?
"אתה יום אחד תודה שיש עובדות שאתה לא יכול להתכחש אליהם ושלמנדלבליט יש תיק פתוח במשטרה ממתין לבירור דין".

בן: לא בירור ולא דין ולא כלום, ומי שמינה אותו היה נתניהו, כמו שמינה את אלשיך, אנשי ימין גאים וזקופים.
"אתה פשוט לא ייאמן".

בן: אחרי כל זה אני לא ייאמן.
"ברגע שאני אומר מילה כנגד נתניהו אני אהפוך למשיח שלך, כל מה שמעניין אותך זה שנאת נתניהו".

ינון: הוא צודק.
"כל הפייק והשקרים ואלה עובדות או הדברים הנכונים. אתה לא מעז להתעמת עם האמת".

בן: אתה ממש מר עובדות. נתניהו לא הפר את ההסכם הקואליציוני, לא אמר בלי שטיקים ובלי טריקים, הוא לא אמר שהוא יפנה את מקומו, בני גנץ אומר שקרן. אתה מוכן לסיים את זה? ינון: אתה המבוגר האחראי.
"אולי תזרוק את האוזניות על ינון וזה יסתיים".

בן: אני לא יכול אני בבית, וזה שקר כי לא זרקתי עליו את האוזניות.
"גם זה שקר, יום טוב".