הפיל שזכה לתואר "הפיל הבודד בעולם", אחרי שחי 8 שנים לבד לגמרי בגן החיות בפקיסטן, הועבר אל ביתו החדש בקמבודיה, לאחר שהזמרת המפורסמת, שר, נלחמה להצלתו. הפיל, שנקרא קוואן, הועבר בעזרת מכולה ענקית אל המקלט החדש, אחרי שבילה בסך הכל 35 שנים בגן החיות של מרגאזר. אחרי שבשנת 2012, בת זוגתו הפילה מתה, הוא נותר לבדו – עד עצם היום הזה. צפו בתהליך ההעברה המדהים של קוואן, הפיל שכבר לא יהיה "הבודד ביות בעולם":

תהליך ההעברה לשל קוואן "הפיל הבודד ביותר בעולם" (צילום: רויטרס)

הזמרת והאייקון, שר, חיכתה על המסלול בשדה התעופה של העיר השנייה בגודלה בקמבודיה, סיאם ריפ, על מנת לברך את הפיל ולפגוש את הווטרינרים שליוו אותו במהלך הדרך הארוכה שעבר. ארגון הצלת בעלי החיים Four Paws, דיווח כי קוואן, בן ה-36, שבילה את מרבית חייו לבדו בגן החיות באיסלאמאבד, שוחרר הבוקר (רביעי), מהמכולה שהובילה אותו אל ביתו החדש."קוואן לא היה לחוץ כלל. הוא אכל כרגיל ואפילו נמנם קצת בדרך", סיפר אמיר חליל, אחד מהווטרינרים מטעם ארגון ההצלה. "הטיסה עברה ללא בעיות וזה כל מה שצריך כשמעבירים פיל", הוא הוסיף. 

קוואן נפגש לראשונה עם פילים אחרים (צילום: רויטרס)
קוואן נפגש לראשונה עם פילים אחרים (צילום: רויטרס)

שר, הזמרת עטורת הפרסים, כתבה שרים רבים על מנת להאיץ את שחרורו של קוואן מתנאי המחייה העגומים והבודדים שהיו לו בגן החיות בפקיסטן. אחרי שבילתה איתו את ימיו האחרונים במדינת הולדתו, שר חיכתה לו על מסלול הנחיתה בשדה התעופה, כשהיא עם משקפי שמש ומסכת פנים שחורה ואחזה לוחית רישוי של רכב הנושאת את שמו של הפיל. 

הזמרת שר מחכה לקוואן על מסלול הנחיתה (צילום: רויטרס)
הזמרת שר מחכה לקוואן על מסלול הנחיתה (צילום: רויטרס)

תהליך ההעברה של הפיל, קוואן (צילום: רויטרס)
תהליך ההעברה של הפיל, קוואן (צילום: רויטרס)

עשרות עובדי ארגון ההצלה השתמשו בכננת ענקית וחבל על מנת להוריד את המכולה הענקית, ובתוכה הפיל ששקל 200 ק"ג. על המכולה היה ציור ענקי של פיל ונכתב #FreeKaavan. נט פיקטרה, מזכיר המדינה ודובר המשרד להגנת הסביבה בקמבודיה, שיבח את הארגון ואת הזמרת שר על מאמציהם לסייע לקוואן ואמר כי קמבודיה תהיה הבית האידיאלי עבורו. "קמבודיה שמחה לקבל את פניו של קוואן. הוא כבר לא יהיה הפיל הבודד ביותר בעולם", אמר פיקטרה בטקס קבלת הפנים.