כ-20 ילדים מהעיר טורלייבגה שבצפון ספרד, החלו לסבול מצמיחת שיער יתרה בכל גופם, אחרי שקיבלו כדור משקם שיער במקום כדור לכאבי בטן. בסרטון, שפורסם בסוכנות הידיעות רויטרס, אפשר לראות את הילדים המבוישים, כשהם מכוסים בשיער בכל חלק בגופם – גב, ידיים, רגליים ואפילו בפנים. צפו בסרטון שמציג את המצב של הילדים אחרי לקיחת התרופה השגויה:

לקבוצה של 20 ילדים החל לצמוח שיער בכל הגוף אחרי שלקחו את התרופה הלא נכונה (צילום: רויטרס)

גורמים רשמיים במדינה הודו כי קבוצת הילדים קיבלה בטעות מינוקסידיל, תרופה להצמחת שיער, במקום אומפרזול, תרופה לטיפול בבעיות בקיבה. הסירופ, שסומן במפעל במדבקה הלא נכונה, הועבר אל בית המרקחת שבעיר, שם הוא נמכר לכל מי שביקש את התרופה. ההורים הזועמים של הילדים, פנו לרשתות התקשורת במדינה ובעקבות סערה סביב הנושא, נפתחה החקירה שהובילה להבנת הטעות. 

שנתיים לאחר השגיאה הרפואית, משפחות של מספר ילדים התלוננו כי למרות הטיפול שניתן להם לאחר לקיחת התרופה השגויה, השיער ממשיך לצמוח על גופם, ובימים אלו, הם דורשים פיצוי. על פי נתוני משרד הבריאות, הרשויות גילו על המקרה רק בסוף חודש יולי של השנה שעברה, כאשר קבוצת המשפחות, המיוצגת על ידי עורך הדיון חוויאר דיאז אפריסיו, הגישה תלונה לרשויות. לקח חודשיים על מנת להבין היכן התבצעה השגיאה, ועד שהושבתה המעבדה שייצרה את התרופה, כבר יוצרו עוד עותקים רבים ממנה.

"מדוע לוקח יותר מחודשיים לבדוק תרופה?", שאלה אמאיה, אם שהתינוקת שלה נפגעה כתוצאה מהתרופה הלא נכונה. "לא אמרו לנו כלום, אני באמת כועסת ומרגישה חסרת אונים", היא הוסיפה. בנוסף, היא סיפרה כי בתה נטלה כמות גבוהה של התרופה וכי גם כאשר כבר התגלתה הטעות, אף אחד לא יצר איתה קשר על מנת להנחות אותה לגבי צעדיה הבאים. בימים אלו, הוגשה תלונה בבית המשפט סביב המעבדה וכמה חברות הפצה של התרופה, וכן, נגד שני בתי המרקחת שזוכו מאוחר יותר על ידי השופט, בטענה של תום לב.