אלפים מתושבי מחוז גאלוס שבפרנקפורט, גרמניה, פונו מבתיהם במהלך שעות הבוקר, לאחר שנמצאה בשטחם פצצה ממלחמת העולם השנייה. כמעט 13 אלף תושבים, המתגוררים בשכונה היוקרתית פונו לקראת סילוק הפצצה, שמשקלה הוא 500 קילוגרם. בין התושבים שנפגעו במהלך הפינוי, היו גם מספר רב של בתי אבות ועובדי הרכבת הממלכתית בעיר. 

תגליות מסוג זה אינן חריגות והן מתרחשות אחת לכמה חודשים בכל רחבי גרמניה. בחודש אוקטובר האחרון, דיווחנו על פצצה נוספת, שכונתה "פצצת רעידת אדמה", שנוטרלה על ידי צוללנים בסמוך לגבול גרמניה-פולין. הפצצה הנוכחית, שטרם התפוצצה, התגלתה ביום חמישי האחרון באתר בנייה, ובעקבות כך, הרשויות הרחיקו את כל התושבים שבסמוך לה למרחק של 700 מטר סביב האזור. צפו בנרטול הפצצה שהתקיים באגם בפולין:

פצצת "טולבוי" התפוצצה מתחת למים באגם בפולין (צילום: רויטרס)

לדברי צוות כיבוי האש המקומי, נמסר כי חומר הנפץ ועיצובו עלולים ליצור נזק מסיבי ולהוות סכנת חיים. התושבים שלא מצאו מקום לינה חלופי הועברו לאולם תצוגה שנמצא בסמוך לעיירה. גורמים רשמיים הזהירו כי בשל כללי הריחוק החברתי, שנקבעו בעקבות מגיפת הקורונה, צוותי ההצלה יזרזו לנטרל את הפצצה, ותקווה שיצליחו לעשות זאת עוד הערב. 

פרנקפורט הופצצה באופן קבוע על ידי כוחות בעלות הברית במהלך מלחמת העולם השנייה ובמהלך הלחימה מתו למעלה מ-5,000 בני אדם. גם 75 שנים לאחר סיום הסכסוך, מציאת פצצה שטרם נוטרלה או התפוצצה, זה מקרה שכיח יחסית. כמו כן, ביולי 2019 התגלתה פצצה ענקית בסמוך לבנק מרכזי באירופה שבעקבותיה פונו 16,500 אנשים מבתיהם. אירוע הפינוי הגדול ביותר התרחש בספטמבר 2017, כאשר נאמר ל-65 אלף תושבים לעזוב את בתיהם לקראת נטרול פצצה משנת 1945.