רגע דרמטי תועד במחוז צ'נטבורי שבתאילנד, בו אפשר לראות גור של פיל שנדרס על ידי אופנוע עובר פעולות החייאה על ידי המקומיים. הפיל הקטן, שהיה בן חודש בלבד, נפגע על ידי האופנוע ונפל על הקרקע, כשהוא בוכה מכאבים. אך במזל, אנשי העיירה נחלצו לעזרתו והצליחו להציל את חייו. צפו בתיעוד פעולות ההחייאה בגור הפילים:

תיעוד פעולות ההחייאה בגור הפילים (צילום: רויטרס)

בפיל נפגע על ידי הנוסעת, ענאן צ'רדסונגונגן בת ה-53, שנסעה על האופנוע שלה במהירות ולא הבחינה בפיל הקטן שהתהלך על הכביש. הגור עף באוויר ונפל על צידו בחוזקה בבכי, כאשר צוות במשרד כיבוי האש שהיה בסמוך למקום האירוע שמע את זעקות הפיל ורץ אל הנקודה. בשלב מסוים, הפיל הקטן החל לאבד הכרה וגם הדופק שלו נחלש, לכן אחד המתנדבים החל לבצע החייאה לילד. 

הפיל הקטן שב אל הטבע (צילום: רויטרס)
הפיל הקטן שב אל הטבע (צילום: רויטרס)

לאט לאט, כשאחד מהחובשים שהוזעקו למקום החל לבצע בו החייאה, הדופק שלו חזר, אך הוא עדיין לא הצליח ללכת בכוחות עצמו. מאוחר יותר, אחרי טיפול מסור, הפיל הוחזר אל אמו הפילה, שהגיחה מתוך היער והלכה ישר אל בנה הפצוע וליוותה אותו בחזרה לטבע. אחד מצוות החילוץ, בשם לוק, אמר: "הענקנו לפיל עזרה ראשונה ואחד מעמיתי ביצע בו החייאה. זה היה רגע מורט עצבים, אך אני שמח שהפיל שרד את פציעותיו ונמצא יחד עם אמו עכשיו". 

כמו כן, הפרמדיקים אפשרו לאם לקחת את הגור שלה ואף המתינו לעזיבתם, בזמן שטיפלו ברוכבת האופנוע שנפצעה קלות גם כן ונלקחה מהמקום אל בית החולם הסמוך. "היה חשוך בזמן ההתנגשות ואנחנו חושבים שהפיל הצעיר נבהל ממשהו ורץ אל הכביש, אך אנו מעדיפים להמתין כמה ימים ולתשאל את נהגת האופנוע אחרי שתחלים", אמר לוק.