במשך חודשיים, בני הזוג, ניקי וויליאם, התגוררו בבית שכור יחד עם שלושת ילדיהם בעיירה ימבה שבניו סאות' ווילס, אוסטרליה. בערב השנה החדשה, בעלת הבית הופיע בחצר ביתם יחד עם בן זוגה, השניים הקימו אוהל בגינה האחורית וסירבו לעזוב בטענה: "אנחנו הבעלים של הנכס", כך דווח בערוץ החדשות 9News.

וויליאם וניקי (צילום: רשתות חברתיות)
וויליאם וניקי (צילום: רשתות חברתיות)

דיירי הבית איבדו את מקום עבודתם בעקבות משבר הקורונה העולמי, אך כאשר האישה מצאה עבודה חדשה בבית החולים בחוף הצפוני, השניים החליטו לעבור לגור שם. הם חתמו על חוזה שכירות מסודר ושילמו כ-560 דולר (כ-1,800 שקלים) לשבוע. לדבריה של ניקי, יום אחד היא קיבלה הודעה מבעלת הבית בה נכתב: "ניקי וויליאם היקרים, אני הבעלים. החל מהלילה אני אעבור לגור בחצר האחורית". 

בעלת הבית ובן זוגה (צילום: רשתות חברתיות)
בעלת הבית ובן זוגה (צילום: רשתות חברתיות)

הדיירים סיפרו כי באותו היום הם חזרו אל ביתם וגילו כי בעלת הדירה, פסקלה הוברט, ובן זוגה הקימו אוהל שטח בחצר האחורית. כאשר השניים החלו להתווכח עם בעלת הדירה, בן זוגה החל להתנהג באלימות ואף לאיים עליהם. כמו כן, השניים הזיזו את הטרמפולינה של הדיירים והעמידו במקומה דלי, שישמש כשירותים. "שמתי לב שיש להם דלי, זה מגעיל. אני רק רוצה לדעת איפה הם מרוקנים את זה. הם מרוקנים את זה איפשהו לא?", הזדעזע וויליאם. 

בעקבות הסיטואציה ההזויה, הדיירים פנו אל המשטרה המקומית ואל גופי הנדל"ן בעירייה בחוסר אונים. על פי החוזה, בעלי הדירה מחויבים לתת שבוע מראש לקראת פינוי, אך לא נקבע אף סעיף שמחליט מה עליהם לעשות במקרה שהבעלים מחליט לעבור לגור בחצר. בימים אלו, מתקיים מאבק בין הדיירים ובעלת הבית שטענה: "בסוף אפריל אנחנו נעיף אותם, עד אז אני אגור בגינה".