ממצא ארכיאולוגי מסעיר בימים אלו את מצרים, באמצעותו נחשפו עדויות חדשות לתקופת הממלכה החדשה בין המאה ה-11 למאה ה-16 לפני הספירה. ממשרד התיירות והעתיקות במצרים נמסר כי הארכיאולוגים מצאו "תגליות מרכזיות", הכוללות את מקדש הלוויה המצרי ויותר מ-50 סקופגים מעץ. צפו בממצא הארכיאולוגי המרתק:

ממצא ארכיאולוגי מטורף במצרים (צילום: רויטרס)

בעקבות חפירה בעומק של 40 מטרים, בהובלתו של האגיפטולוג זאהי הוואס, נמצאו שלושה מחסנים לבנים שתוכננו במקור עבור המלך טטי והמלכה נרט, כך על פי הדיווח באתר החדשות Guardian. ממצא זה הוא המשך לממצא הארכיאולוגי שהתגלה בחודש נובמבר האחרון, בו נמצאו כ-100 סקרופגים שלמים ופסלים קדומים של האל המצרי. 

התגלית הארכיאולוגית במצרים (צילום: רויטרס)
התגלית הארכיאולוגית במצרים (צילום: רויטרס)

עוד פריטים שנמצאו בחפירות במצרים (צילום: רויטרס)
עוד פריטים שנמצאו בחפירות במצרים (צילום: רויטרס)

מומחים בתחום דיווחו כי הארונות שנמצאו היו שייכים לבכירים שנקברו לפני 2,500 שנה בתקופה המאוחרת ובתקופה התלמית של מצרים העתיקה. שר התיירות המצרי, חאלד אל-ענני, אמר בהשראת החפצים המדהימים שנמצאו כי "מדובר בממצא שישכתב מחדש את ההיסטוריה של מצרים". 

אתר החפירות (צילום: רויטרס)
אתר החפירות (צילום: רויטרס)

כמו כן, האגיפטולוג הוואס טען כי הוא סבור שניתן יהיה ללמוד רבות על הממלכה החדשה בזכות התגלית המרגשת, בתקווה שהממצא הארכיאולוגי גם יגרום להגעה של תיירים רבים מכל העולם. כמו כן, כל התגליות החדשות יועברו אל המוזיאון הגדול במצרים, שאמור להיפתח מחדש בסוף שנת 2021, במישור גיזה במדינה.