בן הזוג לשעבר של ניקול מרטינז בת ה-18, שהיה גדול ממנה בכ-20 שנה, החליט לעשות מעשה קיצוני אחרי שמערכת היחסים ביניהם נגמרה. מהמשטרה המקומית בפמברוק פינס שבפלורידה, ארה"ב, נמסר כי ג'דייה סאנצ'ז, בן ה-38, חטף את זוגתו לשעבר והוריה מביתם ואיים על חייהם. המודעה שפרסמה המשטרה המקומית בחיפוש אחר החוטף:

סאנצ'ז הוציא את בני המשפחה מביתם באיומי אקדח והוביל את השלושה אל הטנדר האדום שלו. תחילה, הוא הסיע אותם אל מספר בנקים על מנת שיוכלו למשוך כסף מחשבון הבנק שלהם, וכעבור חמש שעות הוא שחרר את הוריה של זוגתו לשעבר בצד הכביש ליד אגם אוקצ'ובי, שנמצא במרחק של 63 ק"מ מביתם, כך דווח באתר החדשות המקומי San Sentinel.

הוריה של ניקול מרטינז  (צילום: רשתות חברתיות)
הוריה של ניקול מרטינז (צילום: רשתות חברתיות)

מרטינז הצעירה לא הורשתה לצאת מהמכונית והיא הוחזקה בניגוד לרצונה ברכב, בעוד הוא איים על הוריה שיעזבו את הרכב. כמעט 24 שעות אחרי תחילת החטיפה, רכבו של סאנצ'ז אותר והמשטרה המקומית החלה לעקוב אחריו עד לווירג'יניה. אחרי שהתרחקו יותר מ-1,000 קילומטר ממקום החטיפה, משטרת פמברוק פינס שבווירג'יניה הצליחה לתפוס את הרכב והובילה את סאנצ'ז למעצר, בעוד שמרטינז הועברה אל בית החולים המקומי, על פי הדיווח של WPBF.

רק לאחר מעצרו, התברר כי סאנצ'ז הוא אסיר לשעבר, ששוחרר מבית הכלא של מחוז פאלם ביץ' במאי האחרון, לאחר שריצה עונש של 15 שנה בגין שוד מזוין עם נשק קטלני. כמו כן, בין השנים 2003-2004, סאנצ'ז רצה עונש מאסר של תשעה חודשים באשמת פריצה למבנה ואיום על הנוכחים בו. מהמשטרה לא נמסר כיצד מרטינז והחוטף הכירו, אך ידוע כי הם היו במערכת יחסים קצרה קודם לכן, ללא ידיעת הוריה.