החל מהיום (שלישי) הסועדים ברשת מקדונלד'ס בברזיל יאכלו על מגשי אוכל חדשניים, ידידותיים לסביבה, שיוצרו על ידי חברת סטארט-אפ ישראלית. בעזרת טכנולוגיה ייחודית שהופכת פסולת לתחליף פלסטיק ירוק, חברת ארקוס דוארדוס, הזכיינית הגדולה ביותר של מקדונלדס בעולם, תחליף את מוצרי הפלסטיק שלה לטובת חומרים המונעים זיהום סביבתי. 

חומר הגלם החליפי לפלסטיק הוא פטנט ייחודי של חברת הסטרט- אפ UBQ Materials מקיבוץ צאלים, שפיתח טכנולוגיה המעבדת פסולת מכל הסוגים, כולל זבל אורגני, ניירות, שאריות פלסטיק ועוד. הטכנולוגיה החדשנית מפרקת את הפסולת לרכיבים מולקולאריים ויוצרת מהם חומר גלם חדש המשמש לייצור חלקי חילוף לרכב, משטחים, פחים, מתקני ספורט ושלל מוצרים אחרים. 

על המגשים החדשים, לצד הלוגו המוכר של מקדונלד'ס, יופיע גם זה של UBQ והם יהוו תחלופה למגשי הפלסטיק הותיקים. המהלך יתחיל בסניפים בערים הברזילאיות סאו פאולו, ריו דה ז'נרו, סלבדור, ברזיליה, מנאוס שבאמזונס ועוד. כמו כן, החברות מציינות כי פרויקט חידוש המגשים הוא רק קצה הקרחון בשיתוף הפעולה הפוטנציאלי ביניהן, והן מתכננות לפתח מוצרים נוספים ידידותיים לסביבה עבור מקדונלד׳ס באמצעות חומר הגלם של חברת UBQ. 

טאטו ביג'יו, מנכ"ל UBQ ישראל, מסר כי כל טון המעובד במפעל משמעותו פתרון לפסולת שאלמלא המיזם החדשני הייתה מתפרקת לאחר עשרות שנים תוך פליטת פחמן לאטמוספרה. הייצור של טון אחד של UBQ חוסך פליטה עתידית של 12 טון גזים מזהמים. ככל שמקדונלד'ס וUBQ- יפתחו עוד מוצרים נוספים, כך תוכל הרשת להקטין ואפילו לנטרל את טביעת הרגל הפחמנית שלה.

חברת UBQ Materials הוקמה ב-2012 על ידי יהודה פרל וטאטו ביג'יו ומרכז המו"פ של החברה ממוקם בקיבוץ צאלים. לצד הביקוש לחומר של UBQ על ידי חברות רכב כגון Daimler ו-Motherson ויצרנית הקולבים הבינלאומית Mainetti, החברה נמצאת בשלבי הקמה של מפעלים בארה"ב ובהולנד. החומר של חברת UBQ הוסמך על ידי Quantis, חברת הערכת ההשפעה הסביבתית המובילה, כחומר התרמופלסטי הירוק ביותר בעולם.