אל בית החולים הלל יפה שבחדרה הגיעה ביום שני האחרון ילדה בת 15, תושבת אחד הישובים באזור, שהתלוננה על כאבים ביד ועל נפיחות משמעותית, שיכלה להתאים לעקיצה. ממבט ראשוני, התורנית במחלקת הילדים בחנה את ידה של הנערה הצעירה ולא הצליחה לאבחן את מקור הכאב. רק לאחר צילום רנטגן של היד התבררה האמת מאחורי הכאב - הילדה נורתה מבלי ששמה לב. 

בית החולים ''הלל יפה'' בחדרה (צילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה)
בית החולים ''הלל יפה'' בחדרה (צילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה)

בראיון למעריב עם מנהלת מחלקת הילדים בבית החולים, ד"ר עדי קליין, היא סיפרה כי הילדה הגיעה עם תלונה שלא הייתה נראית כחריגה מלכתחילה. "במישוש של היד הנפוחה אפשר היה להרגיש תחושה של נוקשות, כאילו חדר גוף זר כלשהו", סיפרה ד"ר קליין. לדבריה, רק באמצעות צילום הרנטגן אפשר היה לראות בבירור שבתוך ידה היה קליע 5.56 מ"מ, שחדר פנימה אל ידה וכמעט ולא השאיר אחריו סימן או צלקת.

באמצעות הליך רפואי זריז, הרופאים במחלקה הובילו את הנערה אל חדר הניתוח, שם היא עברה הליך כירורגי בהרדמה מקומית והקליע הוצא מזרועה. לדבריה של ד"ר קליין, הוריה של בת ה-15 סיפרו כי הם טיילו ברחוב ולפתע שמעו רעש של ירייה, שלאחריו בתם החלה להתלונן על הכאבים. על פי הוריה, הם כלל לא עשו את ההקשר או הבינו במה מדובר וניגשו אל בית החולים רק בעקבות התלונה של בתם על הכאב המשמעותי. כמו כן, נמסר כי בחולצה של הנערה היה חור קטן, שיכל להצביע על חדירת הקליע.

"תלונה על כאב כתוצאה מירי מושפעת ממיקום פגיעת הקליע - אם הוא פגע בכלי דם ירד דם ואם הוא פגע בעצב הכאבים יהיו חזקים יותר. במזל, הקליע לא פגע במיקום שהיה יכול להוות סכנה לחייה, אך הסיכון הוא גדול ובאותה המידה הכדור יכול היה לפגוע במקום אחר ולגרום למוות", סיפרה ד"ר קליין למעריב. עוד היא הסבירה כי הירי היה מטווח רחוק וכי הקליע חדר לגופה של הנערה בשריר, שנסגר על הקליע וגרם לפצע להיראות כשטחי מבחוץ. 

בנוסף לכך, ד"ר קליין סיפרה כי זהו אינו המקרה הראשון בו התגלה קליע באופן אקראי, אך היא הזהירה כי במקרים כאלו יש לדווח לבית החולים את כל המידע הרלוונטי על מנת שיוכלו לאתר את מקור הבעיה במהירות המרבית. כמו כן, פרטי האירוע הועברו אל הגורמים הרלוונטיים להמשך טיפול. 

ד״ר עדי קליין, מנהלת מחלקת ילדים, המרכז הרפואי הלל יפה (צילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה)
ד״ר עדי קליין, מנהלת מחלקת ילדים, המרכז הרפואי הלל יפה (צילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה)