אם תשאלו את רוני סאבק, חייל דרוזי בן 43, מה המקום הכי טוב בעולם, הוא לא יהסס ומיד יענה "חטיבה 300 בבסיס שומרה". סאבק, תושב המועצה המקומית חורפיש, נולד עם מוגבלות ראייה קשה ועם שש אצבעות ביד שמאל, אך גם עם זיכרון מדהים ויוצא דופן. עם מורשת משפחתית ארוכה ומכובדת, אבא ששירת בצה"ל כ-27 שנה ואח שקיבל את התואר "הטייס הדרוזי הראשון בצה"ל", סאבק הרגיש שהוא לא יכול שלא להתנדב לשרת בצה"ל ולתרום את חלקו.

כבר במשך 11 שנים, סאבק מגיע בכל בוקר אל הבסיס עם חיוך על הפנים ומרגיש כאילו הגיע הביתה. בראיון ל"מעריב" סאבק סיפר כי כבר בינואר 2011 הוא הצטרף לראשונה למערכת הצבאית, דרך פרויקט "כוכב הצפון", שתפקידו לשלב אנשים עם מוגבלויות במסגרות שונות. כחלק מהפרויקט, שעבד במשך שנים ארוכות עם חטיבה 300, סאבק מצא את מקומו תחילה במטבח של הבסיס, ולאחר שנתיים עבר לתפקידו הנוכחי בנשקייה. 

המוגבלות של סאבק מתבטאת בעיקר ביכולת הראייה שלו, שמתפקדת בצורה חלקית במהלך שעות היום, אך בלילה הוא כלל אינו רואה. כשנשאל האם המוגבלות מקשה עליו סאבק סיפר כי היו פעמים שהוא חש תסכול מסוים בעקבות הקושי בראייה, בעיקר בתפקידו המקצועי, אך הוא תמיד מרגיש בנוח לבקש עזרה והחיילים סביבו מיד נחלצים לעזרתו. "אני אוהב את הבסיס, את האנשים, המפקדים והיחידה כולה", אמר סאבק והוסיף: "אמנם היה לי קצת קשה להסתגל בהתחלה אבל קיבלו אותי באהבה מעל ומעבר". 

כמו כן, סאבק ניחן ביכולות זיכרון בלתי רגילות, המתבטאות בכך שהוא זוכר את שמות כל אנשי הבסיס, את מספרי הטלפון שלהם ואפילו את מרבית ממספרי הנשק בנשקיית היחידה. בזכות יכולות הזיכרון שלו, סאבק סיפר כי הוא מרגיש קרוב יותר לשאר החיילים בבסיס וכי הוא ממלא את תפקידו בצורה טובה יותר. בנוסף לכך, הוא ציין כי בתפקידו הצבאי הוא חש אחריות ותחושת שייכות שהוא לא מקבל בשום מקום אחר. 

מדי שנה, חיילי הבסיס חוגגים לסאבק יום הולדת מושקעת בבסיס שגורמת לו להרגיש נאהב ומחזקת בו את האכפתיות למקום ולתפקיד. "בפעם הראשונה בכלל לא ידעתי שחוגגים לי, המפקד שלי אמר לי שהולכים למחסן להביא נשק וכשהגענו ראיתי את כל החברים והמשפחה. זה היה מרגש, כולם בירכו אותי ושמחתי מאוד", אמר החייל. לדבריו, הוא היה ממליץ לכל אדם עם מוגבלות לבצע תפקיד צבאי, וסיפר כי גם אם קשה בהתחלה בסוף נוצרת תחושה של בית, והוא בהחלט מאחל לעצמו עוד שנים של עשייה למען המערכת הצבאית, שעושה גם לא מעט עבורו.