חברת הצעצועים האירית Lottie Dolls השיקה ביום שישי האחרון בובה עם תסמונת דאון בהשראת ילדה בת שש מווילטשייר שבבריטניה. לכבוד יום תסמונת הדאון העולמי, המותג החליט לעצב את הבובה החדשה שלו בדמותה של רוזי ברנט, שעלתה לכותרות בשנה שעברה לאחר שהוריה בנו עבורה דגם מוגדל של בית העץ של החברה. 

כמו כן, מייסד המותג, איאן הרקין, החליט לקרוא לבובה "רוזי בו" על שמה של בת השש, שחיה עם תסמונת דאון. בעמוד הטוויטר של החברה הועלו תמונות של רוזי קורנת מרוב אושר בזמן שהיא משחקת עם הבובה שנוצרה בהשראתה, והיא אפילו בעלת אותה התסרוקת כמו שלה. הבוקר (ראשון) הבובה יצאה אל החנויות בארה"ב ובאירופה ודווח כי חלק מההכנסות של הבובה יתרמו לארגון צדקה מקומי בשם Andover Twenty1. 

הבובה ''רוזי בו'' (צילום: טוויטר)
הבובה ''רוזי בו'' (צילום: טוויטר)

"אנו שמחים, במיוחד בתקופה זו של השנה, להעלות את המודעות לתסמונת דאון וללמד ילדים את ההבדלים שמגיעים עם התסמונת ומה מייחד אותם", אמר אביה של רוזי, ג'ייסון קנין. כמו כן, הבובה של רוזי כוללת בתוך האריזה גם גרביים שאינן תואמות ונעליים מיוחדות, כפי שיש לאנשים עם תסמונת דאון המתקשים בהליכה. 

"למדנו כיצד משחק עם צעצועים בעלי שוני יכול לעזור לפתח אמפתיה אצל ילדים, לפני שהתרבות והסביבה קובעת כיצד עלינו להגיב לאנשים שונים. בעייני זה אחד הדברים הכי חזקים שגילינו בתחום וההשפעה החיובית יכולה להעצים ילדים ולסייע בהפחתת הבריונות. זה חזק מאוד אצל ילדים שיהיו מסוגלים לראות בובה בדמותם, אך באותה המידה חשוב שמגירת הצעצועים תהיה מגוונת", אמר ארקין.