רבים מאיתנו, מכורים יותר ומכורים פחות, מתהלכים ברחובות עם הפרצוף בתוך המסך, מה שגורם לחוסר ריכוז בדרך ועלול להוביל לסכנה אמתית. המצאה חדשה בשם "העין השלישית" פותחה על ידי המעצב התעשייתי הדרום-קוריאני, פאנג מין-ווק בן ה-28, במטרה למנוע מ"זומבים של סמארטפונים" להיתקע בדברים בדרך.

העין השלישית (צילום: רויטרס)

הפיתוח הטכנולוגי החדשני עשוי בנוי מחיישן רובוטי שממוקם על מצחו של המשתמש, המתריע בפני חפצים שונים שעשויים להופיע בדרך. מלבד התרומה של החיישן למניעת סכנות, הוא גם תואר על ידי מין-ווק, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס כ"פתרון סאטירי". לדבריו, אחת ממטרות המכשיר היא לגרום למשתמשים בו להבין את חומרת ההתמכרות לטלפונים הניידים, בכך שיוכלו לשחזר את צעדיהם. 

אז איך המכשיר עובד? "העין השלישית" מזהה בכל פעם שראש המשתמש הורכן לכיוון הטלפון ופותח את העדשה לפעילות. במרחק של מטר אחד מכל חפץ שהמשתמש עשוי להיתקל בו מחוסר ריכוז, העין מצפצפת ומזהירה מפני הסכנה. "כיוון שאנו לא מצליחים להסיר את עינינו מהסמארטפונים נדרשת עין נוספת שתוכל לחלק את הקשב", הסביר מין-ווק. כמו כן, הוא סיפר כי בעת שהשתמש במכשיר התגובות מעוברי האורח היו דווקא ביקורתיות, מעין מראה על החברה ותרבות ההתמכרות למסכים.