ב-12 בפברואר 2009 פמלה באטלר, טכנאית מחשבים מוושינגטון, תועדה לאחרונה באמצעות מצלמות האבטחה במעגל סגור בביתה, ומאז נעלמו עקבותיה. באטלר הרוויחה כסף טוב, אהבה את השגרה ואת חיי המשפחה, לכן כשלא הופיעה באחת הארוחות המשפחתיות היה ברור לכולם שמשהו רע קרה לה. אחיה של הנעדרת נסע אל ביתה והתרשם שמשהו לא חריג התרחש, שתי המכוניות היו בחנייה, האזעקה הייתה כבויה, המיטה הייתה ללא מצעים וניירת נשארה על השולחן. סיקור העלמותה של באטלר: 

מערכת האבטחה בביתה של באטלר תעדה אותה נכנסת אל ביתה בפעם האחרונה בשעות הערב המוקדמות, אלא שלא תועדה יוצאת מהבית – כאילו בלעה אותה האדמה. בן הזוג של באטלר באותם הימים, חוסה אנחל רודריגו-קרוז, נתפס בעדשת המצלמה בתאריך ה-13 בפברואר כשהוא יוצא מהבית עם תיקים גדולים, כאשר לטענתו הוא ארז את חפציו אחרי שבאטלר נפרדה ממנו באותו הלילה. 

המשטרה המקומית התייחסה אל חוסה כאל החשוד העיקרי, בזמן שזה שיתף פעולה עם החקירה. תחילה, הוא אף הסכים לבצע בדיקת פוליגרף, אך לבסוף שינה את דעתו. מה שגרם לשוטרים לחשוד עוד יותר היה רישום חריג בתיק המשטרתי של חוסה, לפיו אישה בשם מרתה רודריגז נעלמה מביתה בווירג'יניה בשנת 1989, וחוסה היה חשוד באותם הימים. תיק היעלמותה של מרתה נסגר לאחר שאישה השתמשה בשמה כדי להוציא רישיון נהיגה בפלורידה והדיווח בוטל. 

אחרי חקירה משטרתית ארוכה בנוגע להיעלמותה של באטלר, נצברו מספיק עדויות בעקבותיהן חוסה הואשם ברצח שלה. כעבור שישה חודשי מעצר, חוסה הודה ברצח של בת זוגו, כאשר לטענתו הוא חנק אותה למוות בזמן ויכוח. כחלק מעסקת הטיעון, חוסה נאלץ לחשוף את מיקום הגופה של באטלר והוביל את המשטרה לשטח נטוש ליד כביש 95 שבמחוז סטפורד, אלא שעם השנים כבר נבנה מעליו מחלף ואי אפשר היה לאתר את הגופה. 

על אף הקושי, השוטרים התעמקו באזור והחלו בחפירות כדי לאתר את הגופה ובאמת מצאו שרידים של גופה, אך אלו היו שייכים למרתה, אשתו האבודה של חוסה. לאחרונה בית המשפט קבע כי חוסה, בן ה-54, נידון ל-40 שנות מאסר בגין הרצח של מרתה, 30 שנה אחרי. עם זאת, המשטרה טרם הצליחה להוכיח את הקשר של חוסה להיעלמותה של באטלר.