שחקני כדורסל מניו יורק וקנדה התכנסו באולם בניו יורק ביום שישי האחרון, במטרה לשבור שיא גינס ולקיים את משחק הכדורסל הארוך ביותר בעולם. הצוותים, המורכבים מתלמדי תיכון ומכללות ברחבי מערב ניו יורק, החלו את הניסיון המטורף באקדמיית נרדין שבבאפלו. מלבד עצם שבירת השיא המרשים, משחק הכדורסל גם נועד כדי לגייס כסף לטובת טיפול במחלות נפש, לאחר שחבר קרוב של שחקני הקבוצה, דווין וורינג, התאבד כתוצאה מדיכאון. 

"לפני שש שנים התחלתי לקיים משחקי כדורסל שכונתיים בחנייה שלי, ככה עם השנים התחלנו לצבור קהל צופים, שגם תרמו כסף כדי לצפות במשחק, אבל גם תרמו להעלאת המודעות לתחום מחלות הנפש", סיפר ניק רבלאס, שיזם את הרעיון. לדבריו, המשחק צפוי להתקיים 120 שעות, דקה אחת ו-7 שניות, ויסתיים היום בערב (רביעי). צפו בראיון עם מייסד משחק הכדורסל: 

לאורך כל המשחק ישהה באולם הכדורסל שופט מטעם שיאי גינס העולמי, שיאשר את קיומו של המשחק הארוך ויבטיח שלא יפסק אפילו לא לרגע. כמו כן, רבלאס סיפר כי הרעיון התחיל דווקא בהשראת מגיפת הקורונה, כיוון שאי אפשר היה לארח טורניר גדול עם מאות צופים. מכאן, הגיע הרעיון היצירתי לקיים משחק אחד ארוך על פני מספר ימים, ואם אפשר גם על הדרך לשבור איזה שיא עולמי.