לפנק זה שם המשחק: יום הכלב הבינלאומי שיצוין ביום חמישי הקרוב, מהווה הזדמנות מצוינת להוקיר את חיית המחמד האהובה, חברנו הנאמן על ארבע. מחפשים דרכים לפנק את הכלב שלכם? אורלי זכאי, מומחית לרפואה סינית לבעלי חיים מטעם חברת ביופט,  מעניקה שבעה טיפים לפנק את הכלב שלכם ולשמור על הבריאות והשמחה שלו.

1. צ'פרו אותם בחטיפים

כלבים, ממש כמונו, אוהבים מידי פעם לגוון את המזון עם חטיפים לכלבים, וכמובן עם כל ה"צומי" שנלווה לכך. למזלנו, היום, יש אינספור חטיפים לכלבים, ביניהם חטיפים איכותיים ממש שיאפשרו לכם לפנק את הכלב בלי לפגוע בבריאותו. יש אפילו חטיפים שמסייעים בשמירה על הבריאות, כמו אלה של אורבן צ'ויס, למשל, שמועשרים במזונות -על.

2. תעשו הליכות יחד

תכניסו לסדר היום שלכם לפחות טיול אחד ארוך ביום, שיכלול גם עצירה בגינה כדי שהכלב יוכל לפרוק אנרגיה ולפגוש חברים. זה חשוב מאוד כדי לשמור על הבריאות הנפשית שלו על ידי חשיפה לגירויים, חברים, פרחים ועוד. באמת שאין דרך יותר טובה שאפשר להכניס ליום יום שלכם כדי לשמור על הכלב בריא ושמח. אם לכלב שלכם יש בעיה בריאותית כמו למשל דלקת מפרקים או בעיה לבבית ועוד, תתייעצו עם הוטרינר שלכם לפני שתתחילו פעילות פיזית יומית.

כלבים (צילום: ingimage ASAP)
כלבים (צילום: ingimage ASAP)

3. תעשו לו מסאז'

מסאז' לכלב יעזור לשמור ולשפר את הבריאות ואיכות החיים שלו. למען האמת אם תעשו מסאז' מדי יום לכלב שלכם תעזרו לו בבעיות התנהגות אם יש כאלה וכמובן בעיות בריאות שמלוות בכאבים, קושי בתנועה ופגיעות נוירולוגיות. תוכלו להתחיל בלצפות בוידאו שלי שבו אני מראה איך לעשות מסאז' בסיסי מאוד ופשוט אבל מאוד יעיל לכלב שלכם.

4. צאו לחופשה ביחד

תמצאו מלון קטן וחמוד שמקבל בשמחה גם כלבים וצאו לחופשה משפחתית עם הכלב. תשנו לו קצת את האווירה, תכניסו ענין חדש וגירויים חדשים. זה טוב למח ולנפש של כולם. תתכננו טיול במיוחד בשבילו כדי שייהנה מכל הדברים שהוא אוהב לעשות. בכלל, אני ממליצה שתרכזו בחופשה הזו את כל הדברים שהכלב אוהב לעשות.

כלבים מחופשים בקרנבל בריו (צילום: רויטרס)
כלבים מחופשים בקרנבל בריו (צילום: רויטרס)

5. תנו לו ללעוס

רב הכלבים אוהבים ללעוס ולתחזק את השיניים, אבל רב החטיפים ללעיסה רחוקים מלהיות בריאים, אז תכניסו לתפריט של הכלב שלכם, עצמות אמיתיות, דגים מבושלים ומיובשים וצעצועי נשיכה ואכילה מלאים באוכל בריא, גם זה יכול להיות יופי של פינוק בריא.

6. סרקו אותו כל יום

עם מברשת מתאימה או אפילו עם האצבעות שלכם, מה שמתאים לכלב הפרטי שלכם. העיקר שתעשו את זה כי סרוק יום יומי זה לא רק דרך לפנק את הכלב, אלא ממש דרך מצוינת לחזק את הקשר ביניכם, להזרים אצלו את הדם ולמשפר את מראה ובריאות הפרווה. עוד יתרון יש למישוש היומי הזה, כיון שתוכלו לבדוק אם יש משהו על העור או גוש לא רצוי.

כלבים (צילום: Pixabay)
כלבים (צילום: Pixabay)

7. שחקו עם הכלב כל יום

משחק זה דרך מצוינת לבנות ולחזק את הקשר והתקשורת ביניכם. חוויות חיוביות שלכם יחד יחזקו את האמון של הכלב בכם ואת האהבה שלכם. אחרי הכל זה כיף לכולם לשחק קצת בבית ובאוויר הפתוח.