בוקר טוב עם ישראל ובוקר טוב לתמיר גרינברג, שבאופן ממש לא מפתיע קטף את המקום הראשון בגמר "הכוכב הבא". אז אחרי עונה מוצלחת, עם כמות מכובדת של כישרונות, שאני לגמרי מאמינה שאשמע בקרוב מאוד בערוצי הרדיו - הגיע הזמן לשלב הסיכומים. בתור צופה אדוקה של התוכנית, אין ספק שאפשר להגיד שהיה מדובר באחת העונות היותר מרשימות, וגם הרייטינג כאן כדי לחזק אותי. 

כבר בתחילת העונה אפשר היה לראות שמדובר במשהו אחר. הדמויות המעניינות, הקולות המיוחדים והסגנונות הרבים גרמו לי לשבת פעמיים בשבוע מול הטלוויזיה ולהחזיק אצבעות שהפייבוריט שלי לא יודח. הערב, באירוע הגמר המטורף שהתקיים בזאפה LIVE פארק ראשון לציון, הוא זכה במיליון שקלים. תודות לקורונה, תמיר גרינברג, שחי בשלוש השנים האחרונות בארה"ב, חזר היישר אל אהבת הקהל שלגמרי הרוויח בזכות. 

אז לצערי נאלץ לדלג על כל הביצועים המדהימים שלו לאורך כל העונה ונתרכז בשניים של היום, אלו שהביאו לו את הניצחון. כשהוא לבוש אדום, על רקע אדום עם זמרות ליווי אדומות, גרינברג שרף את הבמה עם הגרסה שלו לשיר "Crazy In Love" של קווין בי, הלוא היא ביונסה. אחרי שניצח את ואלרי חמאתי, נציגת הדו קיום החדשה שלנו, הוא ביצע בשלב התלת-קרב שיר מקורי שלו בשם "Tell Me Where The Light Goes", כן כן, אותו השיר שהכניס אותו לנבחרת. הקול, הפאסון, הכריזמה וההופעה המדהימה שלו בשני השירים, הביאו לתמיר 55 אחוזים מהצבעות הקהל שזיכו אותו במקום הראשון – מה שהיה די צפוי עוד בשלב האודישנים. 

בראיון למעריב, שנערך ממש בתור הגמר הגדול, תמיר סיכם את החוויה וסיפר לנו על התוכניות להמשך. "היה מטורף, היה לי פשוט כיף. אין דרך טובה יותר להגיד את זה", אמר תמיר, שידוע כאחד שלא מרבה במילים. בהמשך תמיר סיפר כי הוא מתכנן להמשיך להוציא שירים ולהמשיך במה שהוא הכי אוהב לעשות, ואם האנגלית בלבלה אתכם ודאגתם שהוא יברח בחזרה לחו"ל אז תחשבו שוב, כי המנצח שלנו כאן כדי להישאר! 

אתה מנסה למצב את עצמך בתור אומן איכותי ובסוף פרצת דרך תוכנית ריאליטי, לא פחדת שזה יפגע לך בקריירה?

"היו לי חששות, אבל הופתעתי וכל פעם הבנתי כמה זה שטויות. נתנו לי לעשות את עצמי והבאתי אותי במאה אחוז. זה עבד עם שיר מקורי שלי – רק רציתי במה".

מה עושים עם מיליון שקלים? יספקו לך כדי להגשים את כל החלומות המוזיקליים?

"לגמרי. כל מה שאני צריך זה פסנתר ואת הלהקה המדהימה שלי. אבל זה בהחלט יהיה נחמד".

אז אחרי שעפנו על המנצח של העונה, נספר עוד קצת על שלישיית המתמודדים בגמר שלצערם לא חזרו הביתה עם מיליון שקלים. למקום הרביעי הגיעה שי המבר עם ביצוע לשיר "דברים שרציתי לומר" של יהודה פוליקר שגרם לה להיות המודחת הראשונה הערב. במקום השלישי עם 20 אחוזים מהצבעות הקהל הגיע מתן לוי, שניצח אחרי שני ביצועים בהם נתן את הנשמה לשירים "אם תבואי אליי" של עידן רייכל ו"עד מתי אלוהי" של זוהר ארגוב. ובמקום השני והמכובד עם 25 אחוזים, ואלרי חמאתי המהממת, שהופיעה עם שני נאמברים מרגשים לשירים "מחכה" של עידן רייכל ו"תפסת לי מקום" של בניה ברבי. 

מתן לוי, מקום שלישי (צילום: אורטל דהן)
מתן לוי, מקום שלישי (צילום: אורטל דהן)

אחרי עונה מדהימה של בלוז, סול, רוק, מזרחית, מוזיקה ערבית ופופ משובח, אפשר להגיד שאירוע הגמר לא נפל מהרף שהציב לעצמו לאורך התוכנית. עכשיו, נשאר למתמודדים רק לעמוד במבחן הזמן ולהוכיח לצופים שהמוזיקה המדהימה שלהם כאן כדי להישאר. אין ספק שלתמיר יהיה קצת יותר קל עם הפרס שנועד להזניק לו את הקריירה (ועם הקול והסטייל והכריזמה), אך אנו כבר למודים מהעונות הקודמות שדווקא אלו שהגיעו למקום השני והשלישי, או אפילו לא עלו לגמר, הם דווקא אלו שנשארו עד היום.