בתחרות בינלאומית העוסקת באליפות ריקודים עם כלבים, שהתקיימה לאחרונה בגרמניה, העפילה הישראלית רוני שגיא מבית ההתאחדות הישראלית לכלבנות עם כלבה הבורדר קולי, פסח, לעשרת צמדי הריקוד המובילים באליפות אירופה הפתוחה לריקודים עם כלבים. רוני ופסח הפתיעו את השופטים וגברו על צמדי רקדנים רבים מ-15 מדינות שונות שהשתתפו בתחרות. לבסוף, הצמד דורג במקום התשיעי מבין עשרות צמדים במקצה הסגנון החופשי והוכיחו שגם בתחום זה ישראל על המפה.

אליפות הריקוד לכלבים בגרמניה (צילום: Caroline Schunk)
אליפות הריקוד לכלבים בגרמניה (צילום: Caroline Schunk)

רוני ופסח התאמנו במשך חודשים ארוכים על הריקוד, עליו אחראיים בכישרון צחי מלמד, מאיה משעל ואנסטסיה ביומנט. באליפות הפתוחה לריקודים עם כלבים הגיעו נבחרות מ-15 מדינות וביניהן: ישראל, בלגיה, גרמניה, יפן, אוסטריה, סלובקיה, הונגריה, צ'כיה, שוודיה, דנמרק, שוויץ, איטליה ועוד. סה"כ התחרו בה למעלה מ-70 צמדים. התחרות הייחודית נחשבת לאחת משלוש התחרויות הקשות והיוקרתיות ביותר בספורט בכל העולם ומוערכת מאוד בעולם הספורט הכלבני. 

ריקוד של אהבה (צילום: Caroline Schunk)
ריקוד של אהבה (צילום: Caroline Schunk)

רוני שגיא, תושבת תל אביב, מי שהשתתפה בתחרות עם כלבה פסח סיפרה: "פסח ואני השתתפנו במקצה הפריסטייל בפעם הראשונה עבור שנינו. אנחנו מתאמנים ביחד בספורט מזה שנתיים וחצי. על הריקוד לתחרות התחלנו לעבוד בחודש ינואר האחרון ומאז אנחנו עובדים כדי לשפר ולשדרג אותו". את ההחלטה לטוס לתחרות שגיא קיבלה בחודש יוני האחרון ומאז האימונים הפכו לאינטנסיביים. השניים התחרו בשבוע האחרון במקצה המוקדמות - וסיימו עם ציון 24.13 ומקום בטופ 10, מה שזיכה אותם בכרטיס כניסה לגמר שלמחרת. את הגמר הם סיימו עם ציון סופי של 24.57 ומקום תשיעי בסך הכל מבין כל מתחרי הפריסטייל באליפות.

מדובר ההתאחדות הישראלית לכלבנות, טל יפה נמסר: "ספורט הריקודים על כלבים אשר תופס תאוצה בישראל בשנים האחרונות, הוא דוגמא נפלאה לתחרות של צמד בלתי נפרד - אדם וכלב. אנו שמחים וגאים ברוני חניכת המדרשה הבסיסית וכלבה פסח, על ההשקעה והדבקות שהביאו אותה להישג המרשים. חשוב לזכור שזוהי מלאכה ששותפים לה עוסקים רבים מאחורי הקלעים, ביניהם מאמנים וכוריאוגרפים וזוהי הוכחה נוספת שבכל הקשור לאהבת כלבים ניתן לעשות זאת על הצד המקצועי ביותר!".