אסטרונומים מאוניברסיטת ווסדה וממצפה הכוכבים הלאומי של יפן חקרו את החלל במסגרת עבודתם והופתעו לגלות שתי גלקסיות חדשות שטרם נחשפו. מערכות הכוכבים החדשות, שהתגלו לגמרי במקרה כאשר הם האירו לכיוון האובייקטים באמצעות גלי אור ארוכים שפגעו בכוכבי לכת שלא היו מוכרים בעבר. חקירת הנושא המרתק העלתה כי הסיבה שכוכבים אלו מעולם לא נצפו הייתה כי הם הוסתרו באבק כוכבים, המכונה תווך בין-כוכבי.

התווך בין-כוכבי הוא גז ואבק הנמצא בחלל בתוך גלקסיות, המכיל את כל פליטת הגזים שמפוזרים בין כוכבי הלכת, הירחים והשמשות. כאשר פליטת גז בלתי צפויה התגלתה בחלל, החוקרים החליטו להאיר לכוונה כדי להבין את מקורה וחשפו את שתי הגלקסיות החדשות, שהיו מכוסות באבק. יושינובו פודמוטו, שלקח חלק במחקר, סיפר בראיון ל- TechRadar: "הגלקסיות לא הוחמצו בגלל שהן נדירות, אלא בגלל שהיו מכוסות לחלוטין במשך שנים".

לדבריו, התגלית החדשה עוררה את סקרנותם של החוקרים שהחלו להרהר האם התווך הבין-כוכבי יכול לכסות לחלוטין גלקסיות אחרות עתיקות יותר, שיעזרו לפענח את מקורות היקום. הבעיה היחידה עד כה הייתה שהאבק יכול לספוג קרינת UV, שבה משתמשים בטלסקופים כדי להביט לחלל, מה שלא מאפשר לצופה להבחין בכוכבי הלכת המוסתרים.

על פי פודמוטו, החוקרים מחפשים בימים אלו אחר עוד גלקסיה אחת נוספת, שתהיה האחרונה מבין חמש הגלקסיות הראשונות ביקום. לצורך כך, מומחים החלו להשתמש בטלסקופים מסוג ALMA כדי לחקור את אורכי הגל ולזהות את האובייקטים שמסתתרים מאחורי התווך הבין-כוכבי וקרני ה-UV.