קשה או פשוט? תלמידי בית ספר יסודי ברחבי העולם מתנסים לראשונה בעולם המספרים ובמקצוע המתמטיקה כשהם לומדים פעולות בסיסיות של חיבור וחיסור, כפל וחילוק. בישראל נהוגה שיטת הלימוד של כפל ארוך במידה והמספרים המוכפלים זה בזה הם גדולים מכדי לזכור את פתרונם לפי לוח הכפל.

סרטון ויראלי שרץ ברשת החברתית טיקטוק מראה שיטה שונה שמוסברת על ידי ככל הנראה מורה לחשבון ממוצא אסייתי, והגולשים הגיבו בהמוניהם לדרך המעניינת שבה היא פותרת את התרגיל 321 כפול 3.

@khaby.lameduets

##khabylameduets ##learnfromkhaby##imparacontiktok ##learnwithtiktok ##khaby ##rec ##recommendation ##duetto ##khabylame

♬ Originalton - Khaby.lame duets

במקום להכפיל את המאות לחוד, העשרות לחוד ואת האחדות לחוד, המציגה מותחת שלושה קווים מהספרה 3, שני קווים מהספרה 2 וקו אחד מהספרה 1 כדי ליצור מעין דיאגרמה. על כל אחד מההצטלבויות של שלושת הקווים האופקיים והאנכיים היא מסמנת נקודות, כשבספרת המאות נוצרו 9 הצטלבויות, בספרת העשרות נוצרו 6 הצטלבויות ובספרת האחדות נוצרו 3 הצטלבויות.

התוצאה היא אכן אותה תוצאה שמתקבלת במידה ומבצעים את התרגיל בשיטת הכפל הארוך, אך האם השרטוט הזה הוא אינטואיטיבי למי שרגיל לדרך פתרון שונה? נסו בעצמכם.