בני המשפחה של אדם, שהלך לעולמו בשבוע שעבר כשהוא בן 127, מעוררת סערה בעולם בימים האחרונים, אחרי שקראו להכתיר את אותו כמבוגר ביותר בעולם. על פי קרוביו של הקשיש, טינסייב נתבאי שמת בביתו בכפר אזפה שבאריתריאה, הם יצרו קשר עם חברת שיאי גינס העולמית וסיפקו את כל המידע הדרוש כדי להכיר בו באופן רשמי כמבוגר ביותר שחי אי פעם. 

זר נתבאי, נכדו של המבוגר, טען כי שוחח עם גינס והעביר לחברה את כל המסמכים הרשמיים, כולל תעודת הלידה שלו מהכנסייה לפיה הוא נטבל (כנהוג בנצרות) בשנת 1894. על אף המסמכים, בני המשפחה אף טוענים כי נתבאי נולד 10 שנים קודם לכן אך מגוריו בכפר נידח הביאו לטבילה מאוחרת כיוון שלא היה כומר בסביבה. על פי הדיווח באתר החדשות BBC, בימים אלו חברת שיאי גינס נמצאת בתהליכי אימות מול המשפחה. 

"סבלנות, נדיבות וחיים שמחים", חשף נכדו של נתבאי את הסוד לחיים מאושרים. לדבריו, סבו היא אדם יוצא דופן, אכפתי וחרוץ. את מרבית חייו בילה נתבאי עם אשתו, אחרי שנישאו זה לזו בשנת 1934. בשנת 2018 אשתו הלכה לעולמה כשהיא בת 99. נתבאי עבד בשנותיו הצלולות בתור רועה צאן שגידל בקר, עזים ואפילו דבורי דבש. לפני מותו, אישה בשם ז'אן קלמנט שמתה בגיל 122 החזיקה בשיא העולם, שעכשיו משפחתו של נתבאי מנסה לייחס לו.