סנטה קלאוס יגיע בלי מתנות: הבית הלבן הזהיר כי צפוי מחסור בפריטים רבים לקראת חג המולד, ובבריטניה חוששים כי פריקת האוניות בנמלים תתאפשר רק במהלך השנה הבאה על רקע ההחרפה במשבר שגרמה מגיפת הקורונה לשרשרת האספקה העולמית.

מגבלות שהוטלו על נמלי ים בשל מגיפת הקורונה, לצד עלייה ביבוא מוצרים במהלך חודשי הסגרים, מחסור בעובדים ודרישה גוברת לאנרגיה, יצרו עומס אדיר על שרשרת האספקה העולמית, בדיוק כאשר מדינות רבות ברחבי העולם מנסות להתאושש מההשפעות הכלכליות של המגיפה. בנמלי ים רבים ממתינות אוניות עם מכולות, אולם בשל העומס הן לא מצליחות לפרוק את הסחורות, והחשש הוא שהמחסור יביא לעליית מחירים משמעותית ולאינפלציה.

אתמול אישר הבית הלבן לנמל לוס אנג'לס לפעול 24 שעות ביממה בניסיון להקל על העומס, אולם גורם בכיר הודה כי ייתכן שהמדפים יהיו ריקים כאשר תחל בקרוב חגיגת הקניות לקראת חג המולד. "יהיו דברים שאנשים לא יוכלו להשיג", אמר הבכיר בשיחה עם רויטרס. "אני לא חושב שיש סיבה להיות בפאניקה, אבל כולנו מרגישים את התסכול ויש צורך מסוים בסבלנות כדי לעבור את התקופה הקצרה יחסית".

גם בבריטניה, שם התמודדו עם משבר הדלק בשבועות האחרונים על רקע המחסור בנהגי תובלה, לא נותר מקום פנוי בנמל הימי הגדול במדינה שמטפל ב-36% מכלל יבוא המכולות. "אני לא רוצה להישמע כמו הגרינץ', אבל יהיו פערים על המדפים בחג המולד הזה", אמר בכיר בחברת ספנות.