מהמאה השמינית לספירה החוקרים ברחבי העולם חיפשו אחר "אי הזהב האבוד", שהיה ממלכה אינדונזית עתיקה באי סומטרה. בשבוע שעבר חבורת דייגים, שיצאה למסע דיג בנהר המוסי שבהודו, מצאה פסל מעוטר זהב בדמותו של בודהה, בשווי מיליונים. הממצא הנדיר גרם לדייגים להאמין כי ייתכן והם מצאו את האי הנעלם, והעדויות לא המשיכו לצוץ. צפו בממצאים הארכיאולוגים המדהימים שהתגלו בנהר: 

אי הזהב, שהיה בשליטה בודהיסטית המתוארכת בין המאה ה-7 ל-13, נעלם באופן מסתורי אחרי כמאה שנים של קיום. בחמש השנים האחרונות החוקרים החליטו להאיץ את החיפושים אחר האי ההיסטורי, אך ללא כל הצלחה. באופן פתאומי לגמרי, חבורת הדייגים חזרה מהנהר עם הפסל יקר הערך, מה שגרם למומחים להמשיך ולחפש באותה הנקודה. 

לא עבר זמן רב של חיפושים בנהר המוסי והחוקרים מצאו גם פעמוני נזירים, אבני חן, מטבעות ואפילו טבעות טקסיות מזהב. בהמשך הם איתרו גם טבעת זהב קטנה עם אבני חן, פסל של ציפור קדושה וקומץ חרוזי זהב. ככל שנמצאו יותר אוצרות מתחת למים, החוקרים האמינו כי הם הצליחו סוף כל סוף למצוא את האי שחיפשו כל כך הרבה זמן. 

ד"ר שון קינגסלי, ארכיאולוג ימי בריטי, הסביר בראיון לאתר החדשות Daily Mail: "חוקרים גדולים ומקצועיים חיפשו בהרים ומתחת למים במשך שנים, מתאילנד ועד הודו, והמזל לא היה לטובתם. אפילו בפלמבאנג, המיקום המסורתי של הממלכה שנעלמה, לא הצליחו הארכיאולוגים למצוא אף זכר לאי הזהב. הופתענו מאוד לגלות את הממצאים יוצאי הדופן שמוכיחים היכן הייתה הממלכה הימית". כמו כן, ד"ר קינגסלי ציין כי עד היום לא ידועה הסיבה להתמוטטות הממלכה, אולם החוקרים משערים כי ההרס נבע כתוצאה מהתפרצות הר געש הרסנית.