אחד ממעריציו של שחקן הכדורסל הטוב ביותר בכל הזמנים, מייקל ג'ורדן, הפך בימים האחרונים לבעלים של זוג נעלי הספורט של השחקן. נעלי הספורט, שליוו את ג'ורדן בעונת הרוקי MJ נמכרו במחיר לא נתפס של כ-1.472 מיליון דולר לגבר בשם ניק פיורלה, כחלק מהמכירה הפומבית Sotheby's Icons of Excellence & Haute Luxury שנערכה בלאס ווגאס.  

נעלי ג'ורדן מקוריות נמכרו תמורת 1.472 מיליון דולר (צילום: Sotheby's Icons of Excellence & Haute Luxury)
נעלי ג'ורדן מקוריות נמכרו תמורת 1.472 מיליון דולר (צילום: Sotheby's Icons of Excellence & Haute Luxury)

הנעליים המיוחדות ננעלו על ידי השחקן האייקוני במשחק ה-NBA החמישי של MJ כשהיה בקבוצת שיקגו בולס. באותו המשחק, שהיה נגד קבוצת דנבר נאגטס, ג'ורדן רשם 17 נקודות, חמישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים. אחרי הניצחון על המגרש, זוג הנעליים נחתמו על ידי ג'ורדן וניתנו לנער בשם טי ג'יי לואיס, שמכר אותן. 

ברהם וואכטר, ראש מחלקת בגדי ופריטי האספנות המודניים של חברת Sotheby, אמר בראיון ל-ESPN: "מהרגע שנעלי ג'ורדן החדשות התפרסמו נהיה באז רציני סביב הנושא. כתוצאה מכך החוזק של פריטי האספנות גדל, כיוון שהן לא רק נעלי ג'ורדן, הן גם שומרות בתוכן את הזיכרון של השחקן". לדבריו, נעלי הספורט עוצבו על ידי אותו היוצר של Nike Air Force 1, ברוס קילגור. השמועות מספרות כי ג'ורדן חתם עם חברת נייקי ב-1984, אך כיוון שהנעל החתומה לא הייתה מוכנה בזמן החברה נאלצה לשווק במקום את נעלי Air Ships.

לפני שהנעליים המדוברות נמכרו במכירה הפומבית בסכום האסטרונומי, זוג אחר של נעלי ג'ורדן החזיק בשיא הנעליים היקרות ביותר. אותן הנעליים ננעלו בשנת 1985, כשג'ורדן שבר את הלוח במשחק קדם העונה שנערך באיטליה.