הפארק התת-ימי המיוחד בנאפולי, שזכה לכינוי "מונטה קרלו של התקופה הרומית העתיקה", חשף לאחרונה ממצא ארכיאולוגי מדהים שנשמר בצורה יוצאת דופן. כחלק מהאוצרות ששקעו מתחת למים, התגלתה עיר מסיבות עתיקה, בשם "אטלנטיס" שהפכה לאטרקציית תיירים מרתקת ומצליחה. 

רצפת הפסיפס המעוטרת (צילום: ANDREAS SOLARO/AFP via Getty Images)
רצפת הפסיפס המעוטרת (צילום: ANDREAS SOLARO/AFP via Getty Images)

המומחים מאמינים כי העיר התת-ימית הייתה "עיירת מושחתים", בה חיו כל בעלי ההון החזקים של אותה התקופה. הממצאים מראים כי העשירים נהנו מאורח חיים מפואר וגאוותני, שכלל מסיבות מהודרות בהרבה זהב ותכשיטים. כמו כן, באותו המקום גם בוצע התכנון של הסנאטור גאיוס קלפורניוס, שרצה להרוג את נירון קיסר, אך לבסוף הוא התאבד בשנת 68 לספירה. 

כמעט כל הקיסר המפורסמים של אותה התקופה חיו בעיר הארכיאולוגית, כמו אוגוסטוס, נירו וקליגולה, ואף חלק מההריסות שנמצאו היו שייכות ליוליוס קיסר. כל הממצאים הועברו לתצוגה במוזיאון האיטלקי קמפי פלגריי, מלבד החלק התחתון של העיירה, ששקע בים ונהרס כליל כתוצאה מפעילות וולקנית. בימים אלו, העיר אטלנטיס הפכה לאטרקציה פתוחה למבקרים, במסגרתה התיירים יכולים לחקור את ההריסות על ידי שנורקלים או צלילה בליווי מדריך. 

אמו של הקיסר קלאודיוס (צילום: ANDREAS SOLARO/AFP via Getty Images)
אמו של הקיסר קלאודיוס (צילום: ANDREAS SOLARO/AFP via Getty Images)

בעיר התיירותית ישנן שבע נקודות שונות לבחירה, ביניהן הפסל של פורטוס יוליוס, ביתו של הסנטור פיסו והנימפאום של הקיסר קלאודיוס. הצוללנים יכולים לשחות בין כל הממצאים העתיקים, לגעת ברצפת הפסיפס המקושטת ולהתרשם מהעושר של אותם הימים.