מחקר חדש של אוניברסיטת טקסס מצא: אסונות טבע מקרבים בין זוגות נשואים, לפחות בטווח הקצר של עד שנה מרגע האסון. לנוכח החרפת משבר האקלים והתרבות אירועי קיצון, ייתכן שמדובר בחדשות משמחות. 

המחקר, שפורסם השבוע בכתב העת Psychological Science, ביקש לבחון את ההשפעה של גורמי לחץ שונים על זוגות בשנים הראשונות לנישואיהם, כמו גם גורם לחץ משמעותי של אסון טבע.

לשם כך בחנו החוקרים את רמות שביעות הרצון של 23 זוגות נשואים טריים מטקסס ממערכות היחסים שלהם לפני ואחרי שסופת ההוריקן הארווי הכתה בחופי המדינה באוגוסט 2017. זאת, ללא קשר למידת ההשפעה של ההוריקן על בני הזוג בנוגע לנזקי רכוש, הפסדים כספיים ועוד.

החוקרים מצאו כי בני הזוג חוו עלייה משמעותית בשביעות הרצון בתקופה שלאחר ההוריקן, אם כי העלייה הייתה זמנית, שכן הזוגות חזרו לרמות שביעות רצון שהיו לפני ההוריקן תוך שנה מרגע האסון. במסגרת זאת, נמצא כי הזוגות שהיו הכי פחות שבעי רצון ממערכות היחסים לפני האסון "הרוויחו" הכי הרבה, שכן הם חוו את הקפיצות הגדולות ביותר בשביעות הרצון ממערכות היחסים.

"למרות שהמנגנונים הבסיסיים עדיין אינם ידועים, ההשפעות החיוביות עשויות להיות מיוחסות לאופי המשותף של גורם הלחץ, מה שעלול לעורר תגובה חיובית כלפי בן הזוג שהוא גם קורבן", אמרו החוקרים, והוסיפו כי אסון טבע יכול לסייע להתייחס לבעיות בפרספקטיבה שונה.