ניק מוקוטה, בן ה-37, חי במשך מרבית חייו על ספסלי הפארקים ברומניה, אך תמיד חלם על ההצלחה הגדולה. למרות שכמעט ולא ידע לדבר אנגלית, מחוסר הבית עבר את מדינת הולדתו ועבר להתגורר בלוס אנג'לס בתקווה ששם יתחיל חיים חדשים. עם בסך הכל 500 דולר בכיס, בלי בית, משפחה, אוכל או קורת גג – מוקוטה עשה את הלא ייאמן כשהצליח להרוויח בעשר אצבעות את כל הונו.

View this post on Instagram

A post shared by Nick Mocuta (@nickmocuta)

"המונית הראשונה שלקחתי לעיר עלתה לי 100 דולר, מה שהותיר אותי עם 400 דולר לעצמי. זה היה הלם תרבות, לעולם לא אשכח את זה", סיפר מוקוטה. לדבריו, הוא מצא את עצמו חסר בית בעיר הגדולה, ישן על ספסלים בפארקים ואוכל בתקציב דל מאוד. "הייתי הולך לקנות המבורגר בדולר במקדונלד'ס ועוד אומר להם לא להוסיף גבינה כדי שלא יחייבו אותי בתשלום נוסף", תיאר. 

במהלך החודשים הבאים, מוקוטה הצליח למרבה המזל להשיג משרה בשכר נמוך, שבסופו דבר בזכותה הוא חסך מספיק כסף כדי לשכור דירה קטנטנה. על אף הקשיים וההתקדמות האיטית, שאיפותיו של מוקוטה נשארו גבוהות ובסופו של דבר הוא הצליח להשיג לעצמו רישיון כמתווך נדל"ן. הוא היה בטוח שהעבודה הקשה והתיווך יביאו לו את הכסף הגדול, אך לבסוף הוא הגיע מכיוון אחר לגמרי. 

View this post on Instagram

A post shared by Nick Mocuta (@nickmocuta)

מוקוטה החל בשנת 2013 מיזם, במסגרתו החל למכור טלפונים ניידים וכיסויים שהיו מיובאים מסין דרך ה-Ebay. תוך כחצי שנה הוא הצליח להרוויח כ-4,000 דולר, מה שעודד אותו להמשיך לעסוק במסחר דיגיטלי. תשע שנים מאוחר יותר, כשהוא כבר אזרח חוקי בארה"ב עם מספר חנויות מקוונות, מוקוטה עומד על הכנסות של כ-40 מיליון דולר. "אני חושב שהסיבה שהצלחתי הייתה שמעולם לא פחדתי להפסיד. אני אף פעם לא מוותר, גם אם אני נכשל שבע פעמים אני אקום בפעם השמינית", אמר בגאווה. 

כיום, ההומלס לשעבר הוא הבעלים של כ-100 דירות ברחבי ארה"ב ורומניה, כמו גם ארבע מכוניות יוקרה. את מרבית הכסף שלו מוקוטה מנצל לטובת עזרה למשפחתו ולקהילה בה גדל, אך גם לא שוכח ליהנות ממנו לטובתו האישית – ואין ספק שמגיע לו.