ג'ו ג'ונסון אוברביי הייתה בשבוע השישי להנקה כשהבחינה לפתע שצבע חלב האם שלה משתנה. בסרטון טיקטוק שזכה ליותר מ-14 מיליון צפיות, היא הציגה למצלמה את חלב האם הורוד שלה ש"נראה כמו מילקשייק תות". מאוחר יותר היא גילתה שצבע החלב שלה השתנה בגלל גורם מפתיע. צפו בסרטון הוויראלי שנצפה כ-15 מיליון פעמים: 

חלב האם יצא בצבע ורוד - וזו הסיבה לכך (צילום: טיקטוק)

בסרטון ג'ו אומרת: "אף אחד לא אמר לי שכשיהיה לי תינוק, אם אבחר להניק, החלב שלי יגיע במגוון צבעים". לאחר מכן היא מחזיקה שקית חלב אם לבן ואומרת: "מוצג א'. הצבע שהיית מצפה לו, נכון?". לאחר מכן ג'ו מציגה שקית נוספת ומתארת אותה בצחוק כ"חלב תותים": "מוצג ב'. ולמה הוא ורוד? זה דם. בכל אופן, התינוק יכול לשתות אותו, אז זה תלוי בך אם את עושה את זה או לא". ג'ו צודקת. לפי האתר שנועד לסייע לנשים מניקות, llli.org, חלב ורדרד עשוי להצביע על הימצאות דם בחלב האם שלך.

היא גם צודקת שאין סיבה להיבהל. באתר נכתב: "הצבע אמור להתבהר לאחר מספר ימים, ככל שיותר חלב זורם דרך השדיים שלך. זה בסדר להמשיך להאכיל את התינוק שלך בחלב הזה. את עלולה לראות קצת דם בפליטה או בצואה של תינוקך - זה יכול להיות מאוד מפחיד, אולם זה בדרך כלל לא הדם של התינוק שלך אלא הדם מחלב האם שלך".

ברשת הצופים נותרו המומים. אחת כתבה: "תקשיבו, טיקטוק באמת מלמד אותי יותר מכל אחד, אז מאישה לאישה - תודה לך על התוכן הזה". אחרת הוסיפה: "תבורכו אמהות שנותנות לכולנו, הנשים, התראה מראש לפני שאנו הופכות לאמהות. הייתי חוטפת התקף לב אם זה היה קורה לי".

ד"ר אמילי ג'ייקובס, מומחית לאנדוקרינולוגיה ופוריות, אישרה: "הסיבה השכיחה ביותר לחלב אם בעל גוון אדום-דם היא פטמות פגומות מהנקה, כגון סדקים או שלפוחיות. זה בסדר ועדיף להמשיך להניק במצב הזה כדי לא להביא לסתימת התעלות. נשים שחוות את זה יכולות לנסות לשים מעט קרח על הפטמות בין ההאכלות ולמרוח קרם פטמות לאחר ההנקה".