רוחות רפאים הן הדבר שהכי קשה להביא הוכחה מתועדת לקיומן, בעיקר בגלל העובדה שגם אם הן קיימות - הן בלתי נראות. עם זאת, סרטון שצבר יותר מ-16 מיליון צפיות בטיקטוק הצליח איכשהו לשכנע רבים בקיומן של רוחות רפאים, בעיקר כי קשה למצוא הסבר הגיוני למראות המפחידים שבו. צפו בתיעוד הוויראלי:

"התיעוד הכי אמין לקיומם של רוחות רפאים" (צילום: טיקטוק)

בסרטון שצולם במצלמת האבטחה הביתית ופורסם בטיקטוק בידי המשתמשת Shanny Fantg, נראים צמד כלבים, כל אחד בכלובו, נובחים שוב ושוב ללא סיבה נראית לעין. השניים מביטים זה לכיוון זה ולפתע משתתקים יחדיו, כאילו הבחינו בהתרחשות מוזרה סביבם - על אף שלא ניתן לראות שם כלום.

לאחר שקט ממושך נראית הכלבה השחורה קופצת לאחור בבהלה והקולר שלה, שהיה עד כה סגור, נפתח ונופל לריצפה. לצד הסרטון כתבה האישה: "תסתכלו על הכלבה השחורה שלי. רוח רפאים מורידה את הקולר שלה בכלוב". המשתמשת ציינה שרוח הרפאים הזו מוכרת כבר לבני המשפחה שכן היא מלווה אותם מזה תקופה. בסרטון אחר ניתן לראות כיצד דלת הכלבים בין המטבח לסלון מתנדנדת לה באמצע הלילה ללא סיבה.

"מעולם לא ראיתי סרטון כל כך משכנע של רוח רפאים", כתב אחד בתגובה ואחר הוסיף: "שניהם השתתקו לגמרי, באותו הרגע... הם הרגישו את האנרגיה. השקט הזה היה מטריד".

רוח רפאים או סתם רוח? (צילום: טיקטוק)

צופה נוסף שסירב להאמין שמדובר ברוח רפאים ציין שבסרטון ניתן לראות כרית לעוסה בכלוב המעידה על כך שהכלבה כנראה השתוללה שם לפני. לדבריו, יתכן שבמהלך ההשתוללות שלה בכלוב, הקולר נפתח ונפל ברגע שהכלבה קפצה לאחור. לגבי הסיבה שגרמה לבהלה, הוא טוען כי אולי משהו קטן שבלתי נראה במצלמה נכנס לכלוב והבהיל אותה: "זה יכול להיות כל דבר. כלבים מתנהגים מוזר לפעמים. זו ממש לא הוכחה שביקרה שם רוח רפאים או כל תופעה אל טבעית אחרת".

גם באתר snopes, שבודק אמיתות של סרטונים ויראלים, הטילו ספק רב בכותרת של "רוח רפאים הורידה לכלב שלי את הקולר" וכתבו : "נראה שיש שתי תיאוריות רווחות לגבי מה קורה בסרטון הזה. הראשונה היא שרוח רפאים, כלומר שרידיו הרוחניים של בן אדם שנפטר, התגנבה לעבר הכלב, השליכה אותו על סורגי הכלוב, פתחה את הקולר שלו ואז נעלמה. לא ברור האם רוח הרפאים הייתה מתנגדת קולרים בחיים קודמים, או אולי סתם נמאס לה מהכלבים שנובחים.

:האפשרות השנייה היא שבסרטון הזה נראה כלב שנבהל לאחר שהקולר שלו נפתח בטעות. מכיוון שיש אפס ראיות ממשיות לכך שקיימות רוחות רפאים, ואין סוף הוכחות לכך שמוצרים פגומים קיימים - אין לנו מנוס אלא לקבוע שהטענה שמדובר ברוח רפאים היא שקרית".