בגיל 124, חודשיים ו-11 ימים, האישה המבוגרת ביותר בעולם הלכה לעולמה. פרנסיסקה סוזאנו, שחיה עם הכינוי לולה, היא האדם האחרון שחי מהמאה ה-19 ונטען כי היא ככל הנראה האדם המבוגר ביותר שחי אי פעם. סוזאנו הקשישה הלכה לעולמה ביום שני האחרון במהלך שעות הלילה, וגופתה נמצאה בביתה בפיליפינים. צפו באישה המבוגרת ביותר בהיסטוריה בימיה האחרונים:

האישה המבוגרת ביותר בהיסטוריה הלכה לעולמה (צילום: רויטרס)

הממשלה המקומית בעיר הולדתה "קבאנקאלה" אישה את הידיעה ברשתות החברתיות. על פי הדיווחים, קיימים מסמכים המוכיחים כי לולה נולדה ב-11 בספטמבר 1897, השנה האחרונה בה חל השלטון הספדי בפיליפינים. באותה השנה גם הומצאה כף הגלידה והתקיים שידור הרדיו הראשון, מה שהופך את הקשישה לישנה כמו כמה מההמצאות החשובות ביותר של זמננו. 

קצין המידע המקומי, ג'ייק קרליין גונזלס, שוחח עם אתר החדשות CNN והציין כי נכון לזמן כתיבת שורות אלו הסיבה למותה של לולה טרם התבררה. עם זאת, אין זה סביר שהיא הלכה לעולמה כתוצאה מנגיף הקורונה, שכן היא לא הראתה אף תסמין שיכול היה להעיד על המחלה. 

לטענת הרשויות גילה של לולה עלה על מחזיקי השיא הקודמים בכמעט שנתיים, אם כי מקורות אחרים לא הצליחו לאמת טענה זו לפני מותה. לאחרונה שיאי גינס התערבו ואספו את כל המסמכים הדרושים כדי להכריז עליה כעל המחזיקה בשיא העולמי. נכון לעכשיו, על פי שיאי גינס, האדם המחזיק בתואר היא ז'אן קלמנט שנולדה בשנת 1875 עד גיל 122 ו-164 ימים והלכה לעולמה בשנת 1997.