בבית הספר היסודי של ווטקינס, בוושינגטון בירת ארה"ב, הועלה מחזה המשחזר סצנות שואה אכזריות ואלימות. כחלק מהמופע המורה לתיאטרון אילץ את קבוצת התלמידים, בגילי שמונה-תשע, לשחק סצנות קשות ביניהן סצנת ההתאבדות של מנהיג הרייך השלישי. מה שהצליח להרתיח את העולם היא בעיקר תפקידו של היטלר, שגולם על ידי תלמיד יהודי שהוכרח להיכנס לנעליים של הצורר הנאצי. 

ההורים של התלמידים הגיעו לצפות במחזה ונחרדו לגלות את הסצנות האכזריות, כחלק מהן אחד התלמידים אף העמיד פנים שהוא יורה לעצמו בראש. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, המורה שעומד מאחורי ההפקה הביזארית, ששמו לא פורסם, הוצא לחופשה בעקבות התקרית שהתקבלה בכעס אצל ההורים. 

המנהל, סקוט ברקוביץ', התייחס לאירוע בהודעת מייל ששלח להורים: "אני רוצה להכיר בחומרת החלטת ההוראה הנוראה הזו. אנו נאסור כל הצגה של זוועה כלשהי, במיוחד רצח עם, מלחמה או אלימות". בנוסף לכך עלו טענות שהמורה העיר הערות אנטישמיות בזמן החזרות, וכשהמורה נשאל מדוע הוא ענה ש"היהודים הרסו את חג המולד".  כמו כן, בעקבות התקרית כל התלמידים שהיו מעורבים בפרשה נפגשו עם הצוות הפסיכולוגי של בית הספר לקבלת טיפול נפשי.