כפי שכולנו מכירים את סירי, העוזרת הקולית של חברת אפל, כך גם לאמזון יש אחת משלהם -אלכסה. ילדה בת 10, שקצת השתעממה בזמן שמזג האוויר החורפי בחוץ אילץ אותה להישאר בבית, פנתה אל אלכסה במטרה למצוא אתגר רשת או משחק שיעביר את זמנה. העוזרת הקולית אמנם אכן ענתה על הבקשה והציפה את אחד מאתגרי הרשת הטרנדיים, אך התוצאה של האתגר לא הייתה כצפוי. 

כשבת ה-10 פנתה אל אלכסה במטרה לעשות "אתגר רשת", העוזרת הקולית של אמזון מיד הציפה בפניה אחד כזה: "חברי את הטלפון חצי דרך אל שקע הקיר ואז געי במטבע כשהשיניים של המטען חשופות", הורתה אלכסה. אמה של הילדה, קריסטין ליבדהל, תיארה את התקרית: "עשינו כמה אתגרים פיזיים כמו לשכב על ולהתהפך עם נעל על הרגל ועוד אתגר שהגיעה מהיוטיוב. הבת שלי רק רצתה עוד אחד ושאלה את אלכסה, שכמעט סיכנה את חייה". 

הפעילות המסוכנת, המכונה "אתגר הגרוש", החלה להסתובב בטיקטוק ובאתרי המדיה החברתית כבר לפני כשנה. האתגר מיד נפל כיוון שמתכות הן חומר מוליך חשמל ולכן החדרתן לשקע חשמלי עלולה לגרום להתחשמלות, שריפה או נזקים אחרים. במזל, הבת הצעירה הייתה חכמה מספיק כדי לא לבצע את האתגר, ובכך נמנע אסון כבד, אך כמובן המידע הגיע לידי אמזון וטופל. 

בראיון לאתר החדשות BBC נציג חברת אמזון אמר: "עדכנו את התוכנה כך שנוכל למנוע ממנה להמליץ על פעילות כזו בעתיד. אמון הלקוחות הוא מרכז על פעילותינו ואלכסה נועדה כדי לספק בעיקר מידע מדויק ורלוונטי ללקוחותינו. ברגע שנודע לנו על השגיאה נקטנו בפעולה כדי לתקן אותה".