ארכיאולוגים שעבדו במתחם החפירות הארכיאולוגיות בקאג'מרקילה שבפרו נדהמו לגלות ממצא יוצא דופן בן 1,000 שנה. מומיה עתיקה, הקשורה בחבלים בתנוחת עובר ולצידה עצמות כלב ושאריות ירקות, התגלתה בקבר תת קרקעי והדהימה את העולם. צפו בממצא הארכיאולוגי הנדיר שהתגלה בפרו:

מומיה נדירה התגלתה בקבר תת-קרקעי בפרו (צילום: רויטרס)

בהצהרה שתורגמה מספרדית תוארה הגופה כשמורה במצב מושלם, וככל הנראה זכתה לביקורים קבועים על ידי ייקרי המנוח לאחר קבורתו. "הגילוי האחרון של מומיה מהסוג הזה הוביל למאמצים כפולים להמשיך ולחשוף תעלומות באזור של חופי לימה הסמוכים", הסבירו הארכיאולוגים. בנוסף, הם ציינו כי בהתבסס על המאפיינים המומיה שייכת ככל הנראה לגבר, שנקבר על פי הקבורה הנפוצה באותם הימים. 

בכל העולם נדהמו מהממצא יוצא הדופן (צילום: רויטרס)
בכל העולם נדהמו מהממצא יוצא הדופן (צילום: רויטרס)

עוד החוקרים מצאו עדויות לכך שהאתר בו נמצאה המומיה נכבש על ידי אנשי החופים מהתקופה הפרה-היספנית המאוחרת, כיוון שהיה ממוקם אסטרטגית לחילופי מסחר בין שני אזורים. על פי עדויות אלו החוקרים קבעו כי המומיה הייתה שייכת לבן של סוחר עשיר, מהסיבה שהיה נראה כי רבים עלו אל הקבר אחרי מותו. "לאחר שהגופה הונחה בקבר נראה כי הייתה סביבה פעילות מתמדת והצאצאים חזרו לאורך שנים כדי להניח מנחות", הסביר סן מרקוס, האחראי על החפירות, בראיון לרשת CNN.