מותג הנרות הפופולרי Yankee Candle ספג מכה קשה לאחרונה לאור ביקורות חוזרות ונשנות על איכות הנרות הריחניים שלהם. רבים כתבו שלנרות הריחניים שרכשו יש ריח חלש מאוד וכמעט בלתי ניתן לזיהוי. "בעוד שאחרים מצהירים שהריח של הנר הזה די חלש, אני מאמין שלנר הזה יש מעט מאוד ריח אם בכלל", כתב אחד המשתמשים בביקורת לאחד מנרות המותג ואחר הוסיף: "הוא יהיה לי יותר שימושי כתאורה מאשר לבישום החדר בארומה". "לא היה לזה שום ניחוח", הוסיפה לקוחה לא מרוצה ואחרת כתבה: "מאוד התאכזבתי. אחזיר אותו לחנות ואחליף אותו בנר עם ניחוח אחר".

משתמשי טוויטר שמו לב שכל הביקורות האחרונות על הנרות הריחניים של המותג שליליות - והעלו תיאוריה מעניינת: האם זו אשמת הקורונה? כלומר, האם אובדן חוש הריח, אחד התסמינים הבולטים של המחלה, הוא זה שהוביל לירידה בביקורות החיוביות לנרות הריחניים? מאז שהתיאוריה הזו הפכה לוויראלית, משתמשת הטוויטר קייט פטרובה החליטה לבחון את הנושא לעומק וביצעה מיני-מחקר ברשת שיאשר או ישלול את הטענה. היא פרסמה את הגרפים הבאים:

פטרובה החליטה לחפור בביקורות על נרות ריחניים כדי לבחון האם ישנו איזשהו דפוס קבוע למשוב השלילי. מהר מאוד היא שמה לב לירידה עקבית בביקורות המוצרים מתחילת 2020:

אז נכון, מתאם לא מעיד על סיבתיות. קיים סיכוי לא מבוטל שאנשים שנאלצו להישאר בבית החליטו שקצת נמאס להם להסתכל על נרות כל היום, או שפשוט החליטו להוציא את הכעס העצור שלהם על הנרות המסכנים - ולא על האנשים שאיתם הם תקועים בבית. עם זאת, נראה שהיא עלתה על משהו. כאשר פטרובה השוותה ביקורות על נרות ריחניים לנרות ללא ריח, הירידה בדירוג הייתה תלולה בהרבה עבור נרות ריחניים:

כאן ההבדל בולט אפילו יותר:

חכו, המחקר של פטרובה לא הסתיים שם. בשלב הבא היא החליטה לאסוף ביקורות שמזכירות במפורש חוסר ריח - ולכמת את הנתונים. מכיוון שאין מספיק אנשים שכותבים ביקורות מפורטות על נרות, היא הרחיבה את מאגר החיפוש ל-5 הנרות הריחניים המובילים מ-4 מותגים שונים:

המגמה נמשכת ממש עד היום, עם ביקורות רעות על נרות ריחניים ללא ריח בצורה שמתכתבת היטב עם גלי הקורונה האחרונים.

כפי שניתן לראות מהנתונים, זה בהחלט נראה שאנשים מתלוננים על נרות ריחניים חסרי ריח כשגל הדבקה חדש מגיע לשיאו. אז בפעם הבאה שאתם באים לכתוב ביקורת רעה על מוצרים ריחניים או אכילים - כדאי שתעבירו מטוש קודם.