מתי בפעם האחרונה הצצתם לגלו מה קורה בתוך החור הקטן הזה שממוקם במרכז הגוף? כן, הטבור. אחרי שפורסם סרטון קשה לצפייה, שמציג מה עלול להימצא שם בפנים, רופא מוסמך ניצל את ההזדמנות כדי להזכיר לכולנו עד כמה חשוב לשטוף ולנקות את הטבור שלנו מדי יום כדי למנוע חיידקים וזיהומים. צפו בהסבר של ד"ר ראג'ן: 

"תכשיטים בטבור": זה מה שיקרה אם לא תשמרו על היגיינה (צילום: טיקטוק)

לרוב הטבורים יש חריצים שיכולים לאגור בתוכם לכלוך, מה שגורם לעוד ועוד חיידקים להתרבות. משתמשת הטיקטוק crinc_3 גילתה בדרך הכואבת מה עלול להתחבא בפופיק, כשהציעה לעזור לבעלה לנקות את שלו לאחר שהוא סיפר לה שהטבור שלו החל לכאוב. היא נותרה מזועזעת כשהחלה לחפור בטבורו ושלפה משם משהו צהבהב ומעורר בחילה.

כוכב הטיקטוק ורופא ה-NHS, ד"ר קארן ראג'ן, שיתף את הסרטון בעמוד הטיקטוק שלו והסביר את משמעות הממצא בתוך הטבור של בן הזוג. לדבריו של ד"ר ראג'ן, אם מישהו מפתח הפרשות לבנות, חומות או צהובות שמחלחלות מהטבור שלו, סביר להניח שמתבשל לו שם זיהום, והוא אף כינה אותם "תכשיטים".

ראג'ן הסביר בסרטון: "כל החריצים בבשר יכולים לצבור זיעה, תאי עור מתים, שמנים, בד מבגדים, חיידקים ו'גבינה אסורה'. אם האזור לא עובר שטיפה על בסיס קבוע, החומר הזה יכול להצטבר ולהתקשות לכדי אומפלולית - אבן טבור. אבני טבור מגיעות במגוון רחב של צבעים, בדרך כלל זה שחור אבל הן יכולות להגיע גם בצבע חום בהיר". 

בקיצור - שטפו את הפופיק שלכם היטב בכל מקלחת, או לפחות בכל מקלחת שנייה, ואל תחששו לפשפש מדי פעם בפנים כדי לוודא שלא השארתם "תכשיטים" מאחור. בנוסף, מומלץ לנקות את הפופיק כמה פעמים בשבוע בעזרת צמר גפן טבול במים חמים עם סבון, וניתן לעשות זאת דווקא אחרי המקלחת.
אם אתם מהאלה שדווקא אוהבים לראות דברים מגעילים - צפו בסרטון המקורי: **קשה לצפייה** 

@crinc_3 Found a huge blackhead in my partners bellybutton!😳 #oddlysatisfying #blackheadsremoval #ingrownhairremoval #satisfyingextractions #blackhead #gross ♬ I'm Coming Out - Diana Ross