כבר שנים שתושבי העיר סודרטליה הסמוכה לשטוקהולם, בירת שוודיה, משליכים אשפה ובדלי סיגריות על המדרכות ומזלזלים בחוקי השמירה על הניקיון. הרשויות המקומיות בעיר הוציאו קמפיינים רבים לאורך השנים אך גם אלו לא שיפרו את המצב, מה שהוביל את ראש העיר לקבל החלטה יוצאת דופן. צפו בציפורים אוספות בדלי סיגריות באמצעות המקור:

החיה שהתגייסה לשמור על הניקיון ברחובות (צילום רויטרס)

חברת Corvid Cleaning הציעה את שירותיהם של עורבים מאולפים, שיוצאים מדי בוקר ל"משימת ניקוי" מיוחדת במסגרתה הם אוספים בעזרת המקור את בדלי הסיגריות ושאר האשפה שהשליכו התושבים, ומביאים אותה למרכז איסוף אשפה מיוחד. לאחר שסיימו את משימת ניקוי הרחובות שלהם מקבלים העורבים "בונוס" - המזון האהוב עליהם.

על פי נתונים שפרסמה קרן Keep Sweden Tidy מעל למיליארד בדלי סיגריות מושלכים אל הרחובות בשבדיה מדי שנה על ידי התושבים המקומיים, ומהווים 62 אחוזים מכלל הפסולת המושלכת על ידי התושבים לרחובות. עיריית סודרטליה לבדה הוציאה מדי שנה סכום של 20 מיליון קרונות שוודיות על איסוף בדלי הסיגריות מהרחובות, ולדברי כריסטיאן גינתר-האנסן, מייסד חברת Corvid Cleaning, השיטה החדשה בעזרת העורבים תחסוך לעירייה המקומית 75 אחוזים מעלויות הניקיון השנתיות.

"קל יותר ללמד את העורבים ויש גם סיכוי גבוה יותר שהם ילמדו אחד מהשני. יחד עם זאת, יש סיכון נמוך יותר שהם יאכלו בטעות סוגים מסוימים של אשפה", סיפר האנסן. בהמשך הוא הוסיף כי מחקרים שונים הראו כי עורבים נהנים מאינטליגנציה גבוהה יחסית, מה שמאפשר לאלף אותם למשימת הניקיון המיוחדת.