המשבר בין מדינות אירופה, רוסיה ואוקראינה, נמצא עם קו תפר שעלול להוביל למלחמה. עד שהמחלוקת המדינית תתבהר, כאן אצלנו כבר נפתחה מלחמה קטנה בין שני בני זוג יוצאי ברית המועצות, שמצאו את עצמם בעיצומו של הליך גירושין על רק המתיחות בין המדינות.

בני הזוג, בשנות השישים לחייהם, עסוקים במרבית שעות היום בקריירה שפיתחו מאז שעלו לישראל באמצע שנות ה-90. השניים הקימו בית לתפארת וגידלו יחד שלושה ילדים, כאשר המנטליות בבית הייתה רוסית והתמיכה בפוטין הייתה חלק בלתי נפרד מתפיסות העולם של בני הזוג – עד העימות האחרון. 

האישה ילידת רוסיה, בעוד הבעל ממוצא אוקראיני ששירת בצבא הרוסי לפני נפילת בריה"מ ואף נפצע במהלך שירותו, מה שמזכה מאז ועד היום בקצבה מממשלת אוקראינה. הבעל, באמצעות עורכת דינו שרין סולן, טען כי הסכסוך בין המדינות השכנות הפר גם את שלום הבית שלהם. בעוד האישה המשיכה להיות תומכת נלהבת של המנהיג הרוסי, הבעל שינה את דעתו וטען כי פוטין הוא "מגולמן שמחפש אש ומלחמה". 

הוויכוח בין בני הזוג הקצינו לאחרונה והאישה ניסתה לגייס את ילדיה כדי שיתמכו בדעתה, אך נתקלה בסירוב מצידם. בשלב מסוים האישה כל כך כעסה עד שביקשה מבעלה לעזוב את הבית: "אם הוא החליט לבגוד בפוטין מחר הוא יבגוד בי", הטיחה. כמו כן, הבעל סיפר כי אשתו גם טוענת שילדיה מוסתים על ידו ולכן היא נמצאת במצב של "ברוגז" כבר תקופה ארוכה. 

עו"ד סולן הבהירה לבעל כי יש לו דעה משלו ושלמרות המחלוקת אין כל סיבה אמיתית למשבר משפחתי שכזה. במכתב ששלח הבעל לאשתו הוא הביע נכונות לשים את חילוקי הדעות בצד, אך זו סירבה ואף טענה כי הזוגיות ביניהם כבר הסתיימה. "היא אובססיבית לפוטין. היא רואה בו גיבור של פעם בדור. היא עושה טרור בבית, בדיוק כמו שפוטין עושה לעם שלו", אמר הבעל. 

כמו כן, בימים אלו עו"ד סולן שלחה את השניים ליישוב הסכסוך, בטרם יכנסו להליך הגירושין המכוער. "הסכסוך כאן הוא ילדותי וניתן לפתור אותו", הדגישה פרקליטת הבעל.