המפגינה מרינה אובסיאניקובה, שהתפרצה אתמול לשידור החי של תוכנית החדשות הנצפית ביותר ברוסיה כדי להוקיע את המלחמה באוקראינה, נקנסה היום (שלישי) בסכום של 30 אלף רובל (כ-280 דולר) לאחר שבית המשפט ברוסיה מצא אותה אשמה ב"ארגון מחאה בלתי חוקית", כך דווח בתקשורת הרוסית.

אובסיאניקובה אמרה ביציאה מבית המשפט: "זה היה יום קשה מאוד, נחקרתי ללא הפסקה במשך 14 שעות. לא נתנו לי ליצור קשר עם משפחתי ולא עם עורכי דין. תנו לי לנוח בבקשה".

מוקדם יותר היום התפרסמה תמונתה של אובסיאניקובה ברשתות החברתיות לראשונה מאז נעצרה אמש. בתמונה היא נראית מחויכת לצד עורך דינה אנטון גשינסקי בבית המשפט, שם החלו נגדה ההליכים על "ארגון אירוע ציבורי ללא אישור".

המפגינה מרינה אובסיאניקובה בבית המשפט (צילום: רשתות חברתיות)
המפגינה מרינה אובסיאניקובה בבית המשפט (צילום: רשתות חברתיות)

  
עורכת הטלוויזיה עלולה למצוא את עצמה מאחורי סורג ובריח עד 15 שנים, לאחר שהקרמלין הוביל חוק חדש בעקבות הפלישה לאוקראינה כדי למנוע הפצה של "מידע כוזב".

חשבון טוויטר לא מאומת צייץ בשם העורכת שהיא במעצר בית ותספוג את ההשלכות של מעשיה 'כאות כבוד', אך לא ידוע אם הציוץ אכן פורסם על ידי העורכת או אחד ממקורביה. תומכי פוטין קוראים להכניס את אובסיאניקובה לכלא, כאשר מנהל השידור ב-RT מפציר ברשויות הרוסיות לכלוא את המפגינה לעשור.

אובסיאניקובה כזכור, הניפה שלט ועליו המילים "תעצרו את המלחמה! אל תאמינו לתעמולה" כשהיא קוראת בקול: "תעצרו את המלחמה! לא למלחמה!". אובסיאניקובה עבדה כעורכת בערוץ הראשון, ששידר את המהדורה שאליה התפרצה. הערוץ העביר את השידור לדיווח אחר מספר שניות לאחר שהופיעה על המסך. ההתפרצות של העורכת הצליחה להטריד לא מעט צופים ועובדים נוספים בערוץ הראשון. 

מרינה אובסיאניקובה (צילום: רויטרס)
מרינה אובסיאניקובה (צילום: רויטרס)

לאחרונה היא שינתה את תמונת הפרופיל שלה בפייסבוק לתמונה הכוללת אייקון של יונה עם ענף עץ זית. העיתונים הרוסיים פרסמו תמונה של התקרית עם השלט של אובסיאניקובה, בטשטוש מוחלט עקב כללי צנזורה מחמירים. 

לפחות 14,911 מפגינים נגד המלחמה נעצרו על ידי המשטרה הרוסית מאז תחילת הפלישה. אתמול נעצרו יותר מ-800 בני אדם במהלך ההפגנות. פוטין פגע בעיתונות החופשית במדינתו על ידי סגירת כלי חדשות עצמאיים, וכלי תקשורת ממלכתיים נאלצים לקרוא למלחמתו באוקראינה "מבצע צבאי מיוחד", ולא פלישה.