הכיבוש האכזרי של רוסיה את שכנתה עדיין נמשך, ומכל רחבי העולם התגייסו כדי לסייע לפליטים ולנפגעים  האוקראינים שאיבדו הכל. בין אלו שלקחו חלק במבצע הגיעה גם משלחת של ישראלים, השוהה בגבול אוקראינה-פולין. במהלך השהות של המשלחת, שבעצם נמשכת עד זמן כתיבת שורות אלו, הכירה אחת המתנדבות גבר מקומי שצורף למשלחת – והתאהבה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אותה הישראלית, אישה נשואה ואם לשלושה ממרכז הארץ, סופחה יחד עם עוד שני ישראלים אל שני אוקראינים שתפקידים להגיע למקומות נידחים לחלץ יהודים המצויים תחת ההפגזות. בעלה של המתנדבת, באמצעות עורכת הדין שרין סולן, טוען בימים אלו כי במהלך 10 ימים שאשתו הייתה באוקראינה היא פיתחה קשר רומנטי עם אחד המקומיים אליו התלוותה. 

אחרי שהאישה חזרה לארץ "למלא מצברים" כפי שסיפרה עו"ד סולן, הבעל הבחין שככל הנראה הקשר החברי שבנתה הפך רומנטי. כדי למנוע את חזרת אשתו לאוקראינה, לטענתה כדי "לשוב לפעילות התנדבותית", הבעל החליט לנסות ולהוציא נגדה צו עיכוב יציאה מהארץ. 

על אף שעו"ד סולן הבהירה לבעל כי לא מדובר בדבר של מה בכך וכי יהיה קשה לדרוש צו שכזה רק על סמך תחושות, הוא התעקש: "אני יודע שהיא מתכתבת איתו, אני שומע אותה מדברת איתו בטלפון ואני יודע שהם קבעו להיפגש לפני שהוא חוזרים לבית המלון בוורשה". 

כמו כן, בשיחה שקיים עם אשתו, אותה הוא הקליט, היא הכחישה והסבירה לבעל החשדן: "אני בקשר עבודה איתו כדי להציל יהודים. הוא איש נחמד שמסייע – ובניגוד לאוקראינים מקומיים שמקבלים שכר על פועלם, הוא עושה זאת גם בהתנדבות ולכן התחברתי אליו". 

לאחר שהתברר כי לא יוכל למנוע מאשתו לצאת, החליט הבעל באמצעות עו"ד סולן להודיע לאשתו כי בכוונתו להתגרש. "ילדנו צריכים אותך לא פחות מהקשישים שצריך להבריח ארצה. לא יעלה על הדעת שתעזבי שלושה ילדים וצעד כזה יוביל פרידה", כתב במכתב שהניח בפני רעייתו. בעקבות זה האישה החליטה לדחות את שובה לאוקראינה בכמה ימים וכנראה שבימים הקרובים היא תחליט לאן יוביל האירוע.