ניתן לפרש את אותה התמונה בדרכים שונות, והאופן שבו אנו תופסים אשליות אופטיות, חושף איזה צד במוחנו הוא דומיננטי יותר. הצד השמאלי של המוח יותר מילולי, אנליטי ומסודר והוא טוב יותר במשימות כמו קריאה וכתיבה. הצד הימני לעומת זאת, הוא ויזואלי ואינטואטיבי ולעתים קרובות מתואר כ"יצירתי" יותר.

מה אתם רואים באשליה האופטית הבאה?

מה אתם רואים קודם? (צילום: טיקטוק)

התמונה ששותפה במדיות החברתיות מציגה שני דברים שונים. חלק מהצופים ראו תחילה תמונה של גביע לבן על רקע שחור, בעוד שאחרים ראו קווי מתאר של שני פרצופים מביטים זה בזה על רקע לבן.

בסרטון שפורסם ב-TikTok, הקריין מסביר: "אם הדבר הראשון שתפס את העין שלכם היה הגביע, אתם אנשים רגועים. אתם לא צריכים מקורות חיצוניים של אנרגיה ומוטיבציה. אתם שלמים עם המחשבות ועם העולם שלכם. עם זאת, אתם נוטים לדאוג לגבי פרטים מינוריים שיכולים למנוע מכם לראות את התמונה המלאה".

לשם השוואה, מי מבניכם שראה תמונה של שני פרצופים שניצבים זה מול זה תחילה, יש סיכוי שאתם מוחצנים. בסרטון נכתב: "אתם מעדיפים לבלות את הזמן שלכם בין אנשים וזו הסיבה שזה כל כך חשוב להקיף את עצמכם באלה שתומכים בכם ומכניסים אנרגיה חיובית לחייכם. אתם רואים את הדברים בגדול ולא נתפסים בדברים קטנים".